شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

تصویری از مفهوم هویت انسان در زندگی

آل احمد «دیگری» را در خارج از کشور می سازد

الناز شاکردوست و حمید فرخ نژاد در فیلم سینمایی پوسته

سینماپرس: مصطفی آل احمد کارگردان سینما گفت: فیلم سینمایی «دیگری» را که به مفهوم هویت انسان در زندگی اجتماعی و عاطفی می پردازد در خارج از کشور دنبال می کنم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، «مصطفی آل احمد» که فعالیت سینمایی خود را از دهه هفتاد و با طراحی صحنه در سینما و تلویزیون آغاز کرد، بعد از ساخت چندین فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و حضور در بسیاری از جشنواره های معتبر وقتی در اواخر دهه هشتاد اولین ساخته بلند سینمایی اش «پوسته» را کارگردانی کرد به شدت در کانون توجه منتقدان و نویسندگان قرار گرفت با این حال بعد از گذشت ۶ سال از تولید فیلم سینمایی «پوسته»، این فیلم هنوز رنگ پرده به خود ندیده است و قرار است درتاریخ  ۱۹ آبان ساعت ۷ شب فیلم برای نخستین بار در ایران در سینمای آزادی برای عموم اکران شود.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: فیلم سینمایی «پوسته» بعد از گذشت شش سال اینک در گروه هنر و تجربه به صورت چرخشی و محدود که بیشتر مناسب فیلم های کوتاه، مستند و تاریخ سینماست است اکران می شود؛ اما با وجود این می‌توان هنر و تجربه را یکی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی دانست که در ایران شکل گرفته است و امیدوارم این حرکت در ماه های آینده به سرعت کامل‌ تر شده و با کمک سایر مؤسسات و سازمان ها مانند رسانه ملی به یک حرکت بزرگ فرهنگی تبدیل شود.

بنابراین گزارش، داستان فیلم به رابطه درونی شخصیت اصلی با مضمون عشق، آزادی و مرگ می پردازد. شخصیت اصلی طی حوادثی مجبور می شود بار دیگر از پی شناسایی خود در آید و به باز شناسی هویت خویش بپردازد.

وی در ادامه افزود: استقبال مردم از فیلم های هنر و تجربه نشان می دهد، برخی مدیران سینمایی، سینمادارها، تهیه کنندگان و دست اندرکاران فیلم از سلیقه گروهی از مردم غافل بوده اند و با استقبال طیف های مختلف جامعه اعم از دانشجویان، فرهیختگان و جوانان از فیلم های هنر و تجربه ثابت شد که بسیاری از مخاطبان این فیلم‌ها تا امروز از تماشای فیلم های محبوب خود در سینماها محروم بوده اند.

آل احمد به برنامه آتی خود اشاره کرد و افزود: فیلمنامه ای را که پس از دو سال نگارش و تحقیق سال گذشته به بنیاد سینمایی فارابی ارائه کردم، بار دیگر به خاطر نگاه‌های تنگ نظرانه از دستور کار خارج شد.

وی  در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: احساسم این است که شرایط  کار در ایران هنوز با نگاه‌های تنگ نظرانه ای روبروست، به همین دلیل مقدمات ساخت فیلمی را با نام «دیگری» که به مفهوم هویت انسان در زندگی اجتماعی و عاطفی می پردازد در خارج از کشور دنبال می کنم.  

شایان ذکر است عوامل فیلم سینمایی پوسته عبارتند از :

نویسنده، كارگردان و طراح صحنه : مصطفی آل احمد / تهیه كننده : مركز گسترش سینمای مستند و تجربی/مصطفی آل احمد/ مدیر فیلمبرداری : محمد آلادپوش

بازیگران : حمید فرخ نژاد / الناز شاكردوست / مریم كاویانی /حمید رضا فلاحی / امیر غفارمنش / حسن مؤذنی. تدوین : سهراب خسروی – موسیقی : علی کهن دیری - صداگذاری و میکس : محمود موسوی نژاد-چهره پردازی : عباس عباسی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.