سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴

در گپی با خبرنگار ما در غرفه سینماپرس

مصطفی رزاق کریمی: رسانه باید برای مردم تفکر ایجاد کند نه هدف

سومین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: مصطفی رزاق کریمی مستندساز پیرامون میزان تاثیرگذاری حضور رسانه ها در روند تولیدات سینمایی گفت: «در خارج از ایران رسانه ها معتقدند که خوراک فرهنگی برای مردم جامعه فراهم می کنند، در حالی که این تفکر به شدت غلط است؛ رسانه باید برای مردم تفکر ایجاد کند نه هدف.»

رزاق کریمی با حضور در غرفه سینماپرس در گفتگو با خبرنگار ما افزود: «رسانه ها باید تفکری در جامعه خلق کنند که مردم راغب به تماشای فیلم های گوناگون شوند به عنوان مثال جامعه به حضور فیلم هایی چون «شیار ۱۴۳» نیاز دارد و مردم باید با استناد به رسانه ها این گونه فیلم را تماشا کنند؛ رسانه ها نقش به شدت پررنگی در دیده شدن و دیده نشدن فیلم ها دارند.»
این مستند ساز در ادامه بیان داشت: «رسانه ها بر تولیدات ضعیف سینمایی به شدت تاثیرگذار هستند؛ بدان معنا که می توانند هم به آن ها فضای ساخت  و تولید بدهند و هم می توانند با فضایی که ایجاد می کنند مانع از تولیدات ضعیف سینمایی شوند.»
وی افزود: « اغلب رسانه ها به راحتی جنجال به وجود می آورند و از آن راحت تر وارد حریم خصوصی افراد می شوند به خصوص سینماگران که زیر ذره بین نگاه ها هستند؛ برای وارد شدن رسانه های ایران به حریم خصوصی زندگی افراد مختلف حد و مرزی تعیین نشده است و این خیلی نگران کننده است؛ رسالت رسانه ها به وجود آوردن جنجال نیست.»
این مستندساز تحسین شده برای فیلم«خاطراتی برای تمام فصول» اظهار داشت: «رسانه ها باید سطح توقع تهیه کنندگان، فلیمسازان و مردم را بالا ببرند چرا که چه از چنین قدرتی برخوردار هستند. سینمای ما دچار یک رخوت فکری شده است؛ اگر استثناها را کنار بگذاریم، تفکر در تمامی فیلم ها به لحاظ ژانری رو به زوال رفته است و در حال حاضر سینمای ما در ساخت به سود می رسد و نه در پخش.»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.