سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰

حسن علیمردانی:

صدا و سیما باید مبانی دینی را به زبانی هنرمندانه و جذاب برای مردم تبیین کند

حسن علیمردانی*

سینماپرس: حسن علیمردانی تهیه کننده سینما گفت: رسانه ملی باید ظرفیت های بالقوه را به بالفعل دربیاورد و مبانی اسلام راستین را به زبانی هنرمندانه و جذاب برای مخاطب تبیین کند.

وی با اشاره به آغاز برخی تغییرات مدیریتی در رسانه ملی به خبرنگار سینماپرس گفت: با وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران معادلات جهانی کاملاً به هم ریخت، این به هم ریختگی نتیجه طبیعی ساختار غلطی بود که جامعه جهانی از جمله ایران به خود گرفته بود و ظرفیت های انقلاب شکوهمند اسلامی همچون پتکی بر سر کاخ های شیشه ای قدرت فرود آمد.

تهیه کننده «ساکن خانه چوبی» در ادامه افزود: شکسته شدن ابهت ابر قدرت ها هنوز هم ادامه دارد زیرا ظرفیت های بالقوه انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز به طور کامل به بالفعل در نیامده است و رسانه باید این ظرفیت ها را بشناسد و در مرحله بعد آن ها را به صورت جذاب و هنری تبیین نماید.

تهیه کننده «دربست» در ادامه تصریح کرد: رسانه باید سطح سلیقه مخاطبان را با معرفی اسلام راستین که در راس آن ها فرهنگ و اخلاق دینی است، ارتقاء بخشد و منتظر نماند تا مخاطبان به او بگویند چه بگو!! بلکه رسانه باید نیاز واقعی مخاطب را بشناسد و برای رفع آن نیاز برنامه سازی کند.

تهیه کننده فیلم کودک «سلام بر فرشتگان» بیان داشت: یکی از کارهای اساسی که رسانه می تواند انجام دهد رشد و هدایت کودکان از همان ابتدای طفولیت است و این کار در قالب برنامه های آموزشی برای اولیاء و خود کودکان می تواند شکل بگیرد.

علیمردانی توضیح داد:  این برنامه در صورتی که ادامه داشته باشد می تواند شامل دوران دانش آموزی آن ها هم قرار بگیرد تا شکل گیری آموزش شخصیتی آن ها کمک نماید. این بعد کار می تواند با کمیته ای مشترک بین رسانه ملی  و وزارت آموزش و پرورش عملیاتی شود و اهداف تربیتی و هدایتی خود را دنبال نماید.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف رسانه می توان از هنرمندان، نیروهای جوان، متعهد، کاربلد و نیز اندیشمندان در حلقه مدیریتی و برنامه سازی دعوت نمود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.