سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

کارگردان«نفوذی»: جشنواره عمار موضوعات روی زمین مانده انقلاب را مطرح می‌کند/ نیابد از تولید فیلم‌ سیاسی غافل شد

مهدی فیوضی*

سینماپرس: مهدی فیوضی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با انتقاد از عملکرد مسئولان سینمایی دولت یازدهم و عملکرد مثبت جشنواره عمار اظهار داشت: تأثیرات جشنواره عمار را سالهای آینده در سینمای ایران خواهیم دید.

فیوضی در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: مدتی بود که دست اندر کاران و دلسوزان فرهنگی به این نتیجه رسیده بودند که موجی در مباحث دست نخورده یا به قولی روی زمین مانده انقلاب ایجاد کنند که از خود مردم شروع شود تا بتوانند هنرمندان مستعد را شناسایی کنند، از همین رو فراخوانی ترتیب دادند و جشنواره ای برگزار کردند که میدانی برای عرضه این گروه مستعد پیدا شود. به همین دلیل جشنواره فیلم عمار را باید جشنواره ای مردمی دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «نفوذی» در ادامه از راه های تقویت فیلمسازان این عرصه سخن گفت و افزود: به نظر من در شهرستان ها باید نیروهایی مستقر کرد که به عنوان استاد راهنما در کنار فیلمسازان باشند و آموزش های میدانی لازم را به آنها بدهند، پس از آن امکانات و بودجه مختصری در اختیار آن ها قرار داده شود، فیلمسازان را به پژوهش ترغیب کنند تا نگارش مناسبی داشته باشند و کار را با فیلمنامه ای خوب و مشاوره های استاد راهنما تولید کنند. این گروه آموزشی باید پلان به پلان در کنار گروه سازنده فیلم باشند تا فیلمسازان مستعد، جوان و علاقه مند را از نظر علمی ارتقا دهند تا این فیلمسازان متعهد موضوعات زمین مانده انقلاب را به نمایش بگذارند.

این کارگردان در ادامه افزود: کمبود فیلم های سیاسی از قدیم درسینمای ایران احساس می شده و نسبت حضور این فیلم ها در سینماهای کشور با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده است. سیستم دولتی حاضر برای تنش زدایی و محافظه کاری فیلم سیاسی نمی سازد تا برخی دولت های غربی ناراحت نشوند و بتوانند در مذاکراتشان با آنها به نتیجه برسند. به همین دلیل اگر فیلم سیاسی در این روزها ساخته و اکران شود به شدت خنثی است و ضربه ای به غرب نمی زند اما همین جشنواره عمار که به هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو و وابسته نیست می تواند فیلمسازانش را با توجه به بحران های منطقه به ساخت فیلم های سیاسی ترغیب کند و آثار سیاسی خوبی به سینمای ایران عرضه دارد.

فیوضی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار هر سال ارتباطش با مردم مستحکم تر می شود و همه خواهند دید این جشنواره در همه بخش ها به خصوص در بخش اکران مردمی چقدر در سینمای ایران تأثیرگذار خواهد بود و موج خوبی را در این سینما به راه خواهد انداخت.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.