چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

گلایه کارگردان «این سیب هم برای تو»

الوند: چرا مسئولان جشنواره فیلم فجر زحمات تمامی عوامل فیلم من را نادیده گرفتند؟ / به شدت از وضعیت فعلی ناراضی‌ام

سیروس الوند*

سینماپرس: سیروس الوند کارگردان پیشکسوت سینمای ایران گفت: امروز برای من مهم است که چرا مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر بعد از ۴۳ سال حضور مستمر در سینما زحمات تمامی عوامل فیلم مرا نادیده گرفتند و فیلم را بدون هیچ دلیل قانع کننده ای از گود رقابت در جشنواره باز داشتند.

کارگردان فیلم سینمایی «دست های آلوده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من در یازدهمین جشنواره فیلم فجر و زمانی که سیمرغ بلورین در هر خانه ای نبود و ارزش صد چندانی نسبت به امروز داشت توانستم سیمرغ بلورین بگیرم پس امروز دیگر دغدغه ای برای جشنواره و سیمرغ ندارم اما از وضعیت به وجود آمده به شدت ناراضی هستم. 

وی اضافه کرد: ۲۲ سال قبل در جشنواره ای که خیل عظیمی از بزرگان سینما در آن فیلم داشتند من سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم «یکبار برای همیشه» دریافت کردم و همیشه به آن افتخار می کنم.

این کارگردان در ادامه این گفتگو اظهار داشت: دو روز قبل از اعلام لیست نهایی از دبیرخانه جشنواره با من تماس گرفتند و گفتند که رویکرد ما امسال اینگونه است که فضا را برای رقابت میان جوانان باز بگذاریم و از همین رو شما اجازه دهید که فیلمتان در بخش خارج از مسابقه به نمایش در بیاید.

وی افزود: هرچند که این حرف برای من بسیار غیر منطقی بود و چون فیلم را برای حضور در جشنواره آماده کرده بودم از این نتیجه ناراضی بودم اما به نظر هیأت انتخاب احترام می گذارم و امیدوارم که فیلم هایی را که انتخاب کرده اند از فیلم های ما فیلمسازان قدیمی بهتر باشد تا آن ها بتوانند از انتخاب های خود دفاع کنند در غیر این صورت اعضای هیأت انتخاب باید پاسخگوی فیلمسازان پیشکسوت و همچنین مخاطبان سینما باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» با تاکید بر اینکه فیلمش هیچگونه ممیزی نداشته خاطرنشان کرد: «این سیب هم برای تو» داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و در حالی که یکی از آنها نامزد دارد، رابطه عاشقانه ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است و صرفاً بیانگر یکی از معضلات روز اجتماعی است که البته در نهایت پیامی مهم و اخلاقی برای مخاطبان خود دارد.

الوند در پاسخ به این سوال که آیا از نمایش فیلمش در بخش خارج از مسابقه جشنواره راضی است یا خیر گفت: اینگونه مسائل به عهده تهیه کننده فیلم است و من نمی توانم فیلم را به تنهایی از جشنواره فیلم فجر بیرون بکشم، چرا که تهیه کننده اثر است که فرم شرکت در جشنواره را پر می کند و دبیرخانه جشنواره هم تهیه کننده فیلم را مالک اصلی فیلم می داند.

وی ادامه داد: در هر صورت من امیدوارم که تصمیم آقای نشاط به نحوی باشد که شان خودشان و سایر عوامل فیلم زیر سوال نروند، هرچند که مایل هستم فیلم برای مخاطبان سینما به نمایش گذاشته شود تا آن ها قضاوت کنند که فیلم ما شایستگی حضور در بخش اصلی را داشته یا نداشته است.

کارگردان فیلم سینمایی «برگ برنده» در خاتمه این گفتگو از اتمام ضبط موسیقی «این سیب هم برای تو» خبر داد و اعلام کرد: تا پایان هفته جاری ضبط موسیقی این فیلم به پایان می رسد و میکس آن نیز تا حدود ۱۰ روز آینده تمام می شود و رسماً تا اواسط هفته آتی فیلم کاملاً آماده نمایش خواهد بود و هیچ مشکلی برای اکران ندارد.

گفتنی است؛ در اين «اين سيب هم براي تو» كه يك ملودرام اجتماعي است بازيگراني چون پژمان بازغي، رعنا آزادي ور، چنگيز جليلوند، پريناز ايزديار و امير علي دانايي ايفاي نقش مي كنند.
فهرست عوامل اصلي اين پروژه عباتند از: كارگردان: سيروس الوند، نويسندگان: سيروس الوند، نازنين فراهاني، مدير فيلمبرداري: داريوش عياري، صدابردار و صداگذار: بهمن حيدري، طراح صحنه و لباس: نازي پرتو زاده، طراح چهره پردازي: محمد قومي، برنامه ريز: مجيد كرباسيان، دستيار اول كارگردان: علي نشاط، مدير تداركات: امير هوشنگ حسيني، منشي صحنه: شيدا يوسفي، مدير توليد: امير نشاط. بازيگران: پژمان بازغي، رعنا آزادي ور، چنگيز جليلوند، پريناز ايزديار و امير علي دانايي. تهيه كننده: محمد نشاط- بامشاركت بنياد سينمايي فارابي.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.