چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

معارفه سرافراز در کمیسیون فرهنگی مجلس

تأکید بر تقویت ارتباط مجلس و صداوسیما در جهت تأمین بودجه / سالک: توجه به مطالبات رهبری در حوزه رسانه ملی الزامی است

رسانه ملی و مدیریت جدید

سینماپرس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور ریاست رسانه ملی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: ارتباط مجلس و صداوسیما در جهت تأمین بودجه های رسانه ملی بیش از گذشته خواهد بود.

به گزارش سینماپرس ، حجت الاسلام احمد سالک در گفتگویی  با اشاره به جلسه عصر گذشته(سه شنبه ۲۳ دی ماه) کمیسیون فرهنگی که با حضور محمد سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد گفت: این جلسه در جهت معارفه و گفتگو پیرامون برنامه های ریاست جدید سازمان صداوسیما تشکیل شد. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مطالبات مقام معظم رهبری که در پیوستی همراه حکم دکتر سرافراز آمد از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: مطالبات فرهنگی مقام معظم رهبری ، بحث پیوست فرهنگی و مسائلی که می تواند به رشد جامعه کمک کند از جمله مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

وی  با تاکید براینکه تعمیق در معارف دین با توجه به سیاست همپوشانی و هم افزایی به منظور پیاده سازی ابعاد مختلف فرهنگ دینی بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: در کنار ارتقای فهم سیاسی، رشد بصیرت  ملت ما نقش اساسی دارد که باید مورد توجه قراربگیرد.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با یادآوری دیگرمسائل مورد بحث درحضور رئیس رسانه ملی گفت: بررسی امکانات و زیرساخت های فنی صداوسیما در حوزه نرم افزاری، تولید محتوای کیفی برای جامعه و دسته بندی یا سطح بندی مخاطبین مختلف، ازموضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

سالک کاشانی با تاکید بر ضرورت حفظ ارزشهای انقلابی و دینی گفت: دراین زمینه از ریاست رسانه ملی خواسته شد که با امانت های دینی و انقلابی به خوبی رفتار کرده و درجهت رشد فرهنگ انقلابی با تولید برنامه های مناسب تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه ما فرهنگ ازهر موضوعی مهم تر است افزود: نکته دیگری که در مطالبات کمیسیون فرهنگی مجلس از رئیس رسانه ملی به چشم می خورد، ضرورت توجه به فرهنگ به عنوان زیرساخت اصلی اقتصاد، صنعت، کشاورزی و خدمات و غیره است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه اقتصاد مبتنی بر فرهنگ دینی ارزش است، تصریح کرد: بنابراین اولویت اول در تمامی مسائل توجه به امورات فرهنگی و ساخت برنامه هایی ملی با این مضمون است.

وی ادامه داد: اولویت اساسی دیگر ارتباط بین فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است که اگر اقتصاد مقاومتی بر اساس مسائل فرهنگی تحقق پیدا کند که خواسته مقام معظم رهبری نیزمی باشد بی تردید ما تحریم ها را دور خواهیم زد.

سالک کاشانی افزود: مسئولان باید بدانند که افزایش مشارکت مردمی در رونق اقتصاد مقاومتی و تقویت زیرساخت های فرهنگی تاثیر به سزایی داشته و به رشد تولید ملی منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ و ساخت برنامه هایی دراین حوزه تصریح کرد: اگر به این مسائل توجهی نکینم  با تحریم های هوشمندی که آمریکا و اسرائیل برای ما و کشورهای دیگر ترتیب داده اند، مشکلات اقتصادی و فرهنگی را تجربه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید برضرورت ارتقاء ارتباط مجلس و صداوسیما به خصوص با کمیسیون فرهنگی آن گفت: ارتباط مجلس و صداو سیما باید بیش از گذشته تقویت شده تا در جهت تأمین بودجه های مورد نیاز این سازمان همکاری های لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه صداوسیما باید از نظر غنای اقتصادی تقویت شود، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس در بودجه ۹۴ حمایت های بسیاری از صداوسیما داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درپایان نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با رئیس رسانه ملی سوالات برخی از نمایندگان درحوزه برنامه های تولیدی صداو سیما مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.