سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

داور بخش مستند فیلم فجر در گفتگو با ما:

جشنواره فجر تصویری کامل از سینمای مستند ایران را به نمایش می‌گذارد

مانی میرصادقی

سینماپرس: مانی میرصادقی کارگردان مستند سینما و تلویزیون که در سال جاری یکی از داوران بخش مستند جشنواره فیلم فجر است در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر تصویری کامل از سینمای مستند ایران را می تواند به نمایش بگذارد.

میرصادقی در ابتدای این گفتگو با اشاره به فیلم های راه یافته به جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: هنوز فیلم ها را ندیده ام اما آن چیزی که می دانم و باعث خوشحالی من است حضور فیلم های مستند در ژانرهای مختلف است و گفته می شود که امسال فیلم های مستند راه یافته به جشنواره فیلم فجر در ژانرهایشان تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند 

وی خاطرنشان کرد: اکران فیلم های مستند در سالن اصلی برج میلاد اتفاقی است که می تواند باعث تشویق مستندسازان شود.

این کارگردان در ادامه افزود: اکران فیلمها در جشنواره می تواند به ما نشان دهد که در این زمینه چقدر پیشرفت یا چقدر پسرفت کرده ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: برای جذب مخاطب کیفیت فیلم حرف اصلی را می زند و اگر اثر دارای کیفیت لازم باشد مطمئناً با استقبال مخاطبان در برج میلاد روبرو می شود.

کارگردان فیلم «آخرین قاره» در ادامه افزود: ملاک و معیار هر فیلم مستند مربوط به ژانر آن فیلم است و به طور کلی باید ببینیم که فیلم مورد نظر حرفی را که فیلمساز می خواسته با توجه به اصول سینمای مستند زده است یا خیر و نباید فراموش کرد که هر ژانری راهکار خود را دارد.

میرصادقی با اشاره به اکران فیلم ها در سالن اصلی برج میلاد افزود: با توجه به این مسئله فیلم های مستند در بین اصحاب رسانه و روشنفکران و فیلمسازان سینما بیش از پیش دیده می شوند و این مسئله کار هیأت داوران را دشوارتر می کند.

وی در پایان اظهار داشت: تعداد فیلم ها در جشنواره های معتبری مثل جشنواره فیلم فجر باید کم باشد.  این جشنواره از رویدادهای سینمایی رده بالای منطقه است؛ امیدوارم با توجه به این مسائل اکران فیلم های مستند در سالن اصلی برج میلاد ادامه داشته باشد.

گفتنی است مانی میرصادقی ساخت فیلم های مستند متعددی از جمله «نگین تتیس»، «سفر سبز»، «جان مرجان»، «جنوبگان»، «حیات وحش ایران»، «شیر ایرانی»، «تاب آب»، «ببر هیرکان»، «حیات خانه ما» و «تا به بیرجند» را در کارنامه خود دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.