یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

گپی با یک مستندساز

تلویزیون با خرید و نمایش آثار مستقل و تجربی کوتاه و مستند از این فیلمسازان حمایت کند

مهدی یارمحمدی در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه خورشید

سینماپرس: مهدی عرب یارمحمدی فیلمساز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: تلویزیون باید با خرید و نمایش فیلم های کوتاه و مستند که بصورت مستقل و تجربی تولید می‌شوند از آنها حمایت کند.

عرب یارمحمدی در ادامه این گفتگو اظهار داشت: فیلم های مستقل و تجربه گرا نیازمند تولید و عرضه هستند و وظیفه نمایش و خرید آنها بر عهده شبکه نمایش خانگی یا تلویزیون است تا در بسته های فرهنگی مناسب  آنها را به مردم ارائه شوند.

وی در ادامه افزود: ما در کشوری زندگی می کنیم که پتانسیل بالایی در ساخت فیلم های کوتاه و مستند دارد و از این حیث اینگونه فیلمها حتی از سینمای بلند نیز در برخی عرصه های بین المللی پر افتخارتر بوده اند. ساخت فیلم در ژانرهای مختلف مستند باید گسترده تر شود تا ما تولیدات بیشتری را شاهد باشیم.

عرب یارمحمدی با اشاره به نقش صدا و سیما در این بخش گفت: سازمان صدا و سیما مهم ترین و تأثیرگذارترین بخش در این عرصه است که می تواند با ارزشگذاری بر روی آثار و خرید آنها با توجه به کیفیتشان نقشی بسزا در بالا رفتن کیفیت آنها داشته باشد. تلویزیون می تواند کاری کند که فیلمساز احساس کند فیلمش دارای ارزش است و دیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.