سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱

سیروس حصاری در گفتگو با ما مطرح کرد

سرمایه گذاری سازمان ملل در ساخت دو مستند با موضوع کم آبی و محیط زیست برای آگاهی بخشی مسئولان ایرانی

سازمان ملل متحد

سینماپرس: سیروس حصاری اظهار داشت: دو مستند در دست ساخت دارم که به بحران آب و آسیب های معادن به محیط زیست می پردازد. این دو مستند که هنوز عنوانی برای آن ها انتخاب نشده است به سفارش UNDP برنامه توسعه سازمان ملل ساخته می شوند.

سیروس حصاری مستندساز سینمای ایران در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: سازمان ملل در ایران چند پروژه در دست دارد که برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب دیدن لایه اوزون در نظر گرفته شده است. به همین منظور این دو پروژه مستند با موضوع نقش معادن در استان تهران و صدماتی که به محیط زیست وارد می کند و دیگری بحران آب ساخته می شوند. پیشنهاد ساخت این دو مستند از سوی سازمان جنگل ها و مراتع به من داده شد.

وی توضیح داد: ساخت برخی معادن باعث نابودی گونه های مختلف گیاهان و درختان شده و اضافات آنها در برخی مواقع معبر رودخانه ها را نیز پر کرده و بارش باران موجب  پخش زباله ها در سطح محیط زیست می شوند.

حصاری افزود: من کارگردان هر دو مستند من هستم و عادل محبوبیان نیز به عنوان طراح و مشاور در این پروژه همکاری می کند. ۹۰ درصد از تصویربرداری هر دو پروژه پس از گذشت ۷ یا ۸ ماه انجام شده است و روزهای آینده وارد مرحله تدوین می شویم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مخاطب هیچ کدام از مستندها مردم نیستند و این دو فیلم قرار است برای مسئولان، تصمیم گیران، نمایندگان مجلس و ریاست جمهوری به نمایش گذاشته شود.

این کارگردان در ادامه از ساخت مستندی دیگر خبر داد و گفت: فیلمی دیگر با عنوان «اسم من باد» در دست ساخت دارم که به سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته می شود.

حصاری افزود: این مستند درباره زندگی یک باد است که از افغانستان وارد ایران می شود و بعد به دو شاخه تبدیل می گردد. یک شاخه از این باد به سمت دریای عمان، چابهار، قشم و بوشهر می رود و شاخه ای دیگر از یزد، کرمان و شهرهای مرکزی عبور می کند، به تهران می رسد و از شمال کشور خارج می شود.

وی اظهار داشت: داستان این باد سمبلیک است. در قسمت هایی طوفان شن به وجود می آورد که باعث کوچ مردم می شود، در قسمتی به تولید برق کمک می کند و در برخی مکان ها این باد نشان دهنده دست خلاق خداوند است که طرح های زیبایی به وجود می آورد و کوه را در رخسارهای ویژه ای به شکل انسان درمی آورد. ما این باد و آثارش در شهرهای مختلف را دنبال کردیم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: تصویربرداری این فیلم ۳۵ دقیقه ای رو به پایان است. متن در حال نوشته شدن است و طی روزهای آینده وارد مرحله صداگذاری آن خواهیم شد.

حصاری در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این اثر خودم هستم و جعفر سلیمی به عنوان تصویربردار، علی مولایی به عنوان آهنگساز،  فاخره ابوترابی در مقام عکاس، دستیار کارگردان و مشاور، شهرام درخشان نویسنده متن و وحید باقرزاده در مقام تدوین گر در ساخت این مستند با ما همکاری کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.