چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

پاسخ هنری شمقدری به «بن افلک»

جواد شمقدری*

تسنیم: رئیس سابق سازمان سینمایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای انتخابات مجلس دهم کاندید می‌شوید؟ گفت: خیر؛ قصد دارم سریال لانه جاسوسی را بسازم.

جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات آقای احمدی‌نژاد شرکت می‌کنید؟ گفت: خیر، خبری از این جلسات ندارم. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برای انتخابات مجلس دهم کاندید می‌شوید؟ گفت: خیر؛ قصد دارم سریال لانه جاسوسی را بسازم.

یادآور می شود سال گذشته هالیوود فیلمی با موضوع تسخیر لانه جاسوسی به کارگردانی بن افلک و تهیه کنندگی جورج کلونی عرضه کرد. بن افلک در این فیلم داستان فرار چند امريكايي از ايران را به نمايش گذاشت. این فیلم  همه مشخصه‌هاي يك فيلم امريكايي را دارد، در آن امريكايي‌ها براي وطن و منافع ملي خود از جانشان مايه مي‌گذارند و در مقابل دشمنان احمق اما پرقدرت چنان شجاعانه ظاهر مي‌شوند كه دشمن چاره‌اي جز تسليم ندارد. «آرگو» با اين مشخصات توانست روايتي دروغ‌آميز و جعلي را از تسخير واقعه لانه جاسوسي به نمايش بگذارد. روايتي كه باعث شد يك شكست بزرگ تاريخي براي امريكا در ورژن سينمايي به يك پيروزي تبديل شود. امريكايي‌ها با آنكه آرگو از نظر كيفي اثري كاملاً متوسط است، به آن اسكار بهترين فيلم را دادند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.