دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

کودکان، مظلوم‌ترین قربانیان جنگ

«سرزمین بدون جنگ» مجموعه ای تلویزیونی که توسط ۱۳ فیلمساز ساخته شده است

کودکان غزه*

سینماپرس: داود جلیلی کارگردان فیلم کوتاه و مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: مجموعه ای تلویزیونی با عنوان «سرزمین بدون جنگ» را به عنوان مجری طرح در دست ساخت دارم که به موضوع کودکان بی گناه درگیر جنگ های مختلف می پردازد.

وی خاطرنشان کرد: تصویربرداری همه قسمت های این مجموعه ۱۳ قسمتی که به سفارش موسسه مردم نهاد «رواق هنر ماندگار» ساخته می شود به پایان رسیده و در آن به موضوعاتی جهان شمول پرداخته شده است. ما از همه زوایا نگاهی به همه کودکان درگیر جنگ در همه جای دنیا داشتیم.

جلیلی در ادامه این بحث افزود: از آنجا که کودکان، مظلوم ترین قربانیان جنگ هستند ما در این ۱۳ قسمت سعی بر دارا بودن تنوع کافی در موضوعات داشتیم و در آن حتی به ماجرای عاشورا نیز پرداخته ایم و این مسأله را تا امروز دنبال کرده ایم.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: نیمی از این فیلم ها که توسط ۱۳ فیلمساز ساخته شده اند در مرحله تدوین هستند و برای اینکه در این مجموعه فیلم های انیمیشن هم داریم این فیلم ها همچنان در مرحله تولید هستند؛ با توجه به حجم آثار امیدواریم تا ۱۵ اسفند از این مجموعه رونمایی شود.

وی خاطرنشان ساخت: این مجموعه در ایام نوروز در شبکه های برون مرزی با دوبله های مختلف نمایش داده خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه فیلم ها با الهام از ماجراهای واقعی ساخته شده اند. در ابتدا قصد داشتیم که فیلم ها به مدت ۱۰۰ ثانیه ساخته شوند اما پس از ورود به مرحله تصویربرداری با جمع بندی هایی که در جلسات صورت گرفت تصمیم بر ساخت فیلم ها در زمان های بیشتر گرفتیم.

جلیلی افزود: همه قسمت های این مجموعه که متشکل از ۱۳ فیلم کوتاه داستانی است در کردستان، کرمانشاه، تهران، بوشهر و شمال کشور تصویربرداری شده اند. ضمن اینکه علاوه بر مجری طرح کارگردانی دو قسمت را نیز بر عهده داشتم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.