پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷

در بازید سرافراز از لوکیشن یک سریال تاریخی صورت گرفت

از تمجید رییس صداوسیما از "معمای شاه" تا رونمایی از تست گریم شخصیت آیت الله طالقانی

بازدید سرافراز از لوکیشن سریال معمای شاه

سینماپرس: رییس سازمان صدا و سیما با حضور در لوکیشن سریال تاریخی معمای شاه از شخصیت تست گریم آیت الله طالقانی در این مجموعه رونمایی کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد سرافراز با یادآوری این مطلب که با موضوع تاریخ انقلاب و همچنین محمدرضا ورزی روابط عاطفی دارد از همکاری‌اش با این کارگردان در ۱۵ سال پیش سخن گفت.

در مراسم رونمایی از شخصیت تاریخی آیت الله طالقانی، علی اصغر پورمحمدی معاون سیما و محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما حضور داشتند.

سرافراز با بیان این مطلب که برای کار معمای شاه زحمات زیادی کشیده شده به اهمیت این کار اشاره کرد و گفت: روایت معمای شاه خیلی مهم است، به جهت اینکه روایت درست از تاریخ انقلاب است که یک طرف آن شاه، ‌ یک طرف آن مردم، ‌ یک طرف آن انقلاب و یک طرف آن امام و نهضت حضور دارد.

سرافراز پس از تماشای بخشی از مجموعه معمای شاه گفت: با ارزش‌ترین روایتی که از تاریخ انقلاب وجود دارد در این کار ارائه می‌شود. از گریم‌ها گرفته تا روایت صحیحی که وجود دارد.

رییس صداوسیما در عین حال از محمدرضا ورزی و هنرمندانی که کارشان "سخت ارزشمند و ماندگار است" تشکر و قدردانی کرد.

سرافراز با اشاره به حضورش در معاونت برون مرزی و همکاری‌اش با محمدرضا ورزی در یک کار تک قسمتی با عنوان "سقوط شاه" گفت: ۱۵ سال پیش بود که اولین بار با محمدرضا ورزی آشنا شدم. کار سقوط شاه را با ایشان داشتیم که یک کار تک قسمتی است که در نوع خود بی نظیر بود. البته در این سال‌ها ایشان خیلی پیشرفت کردند.

محمدرضا ورزی نیز در پاسخ گفت: از افتخارات بنده این است که ۱۶ سال پیش شما به نسل جوان اعتماد کردید. ۲۳ ساله بودم که اولین کارم را در شبکه برون مرزی داشتم. از ویژگی‌های آقای سرافراز جوانگرایی ایشان بود.

علی اصغر پورمحمدی نیز پس از صحبت‌های محمدرضا ورزی به طنز گفت "آقای سرافراز ما را هم به زور قبول کردند" که این صحبت موجب خنده حضار در این مراسم شد.

محمدرضا ورزی نیز خطاب به رییس صدا و سیما گفت: این اعتماد باعث شد نسل من برای خودشان فیلم‌سازان قابلی شوند و این موضوع خود اعتمادی بود که دکتر سرافراز به طیف ما کردند.

در ادامه نیز معاون سیما با لحنی طنز گفت "البته حضور ما پیرمردها هم لازم است" و رییس صدا و سیما نیز در پاسخ به این جمله گفت: آقای پورمحمدی دلشان جوان است.

براساس این گزارش محمدرضا ورزی با اشاره به علت برگزاری این مراسم گفت: اول اینکه رییس صدا و سیما بازدیدی از این مجموعه داشته باشند و دوم اینکه مراسم رونمایی از تست گریم آیت الله طالقانی برگزار شود.

کارگردان معمای شاه در ادامه توضیحاتی درباره بازیگران نقش اصلی این مجموعه از جمله کاراکترهای مربوط به بازیگرانی همچون داریوش کاردان که نقش عباس هویدا را ایفا می‌کند، رامبد شکرابی، جعفر دهقان، امیر یل ارجمند که نقش دکتر وزیری را ایفا می کند و علی دهکردی، بازیگر نقش آیت الله طالقانی ارائه کرد.

ورزی همچنین با اشاره به حضور فرزند آیت الله طالقانی در این مراسم و معرفی او به رییس صدا و سیما گفت: زمانی که در حضور آقای طالقانی اولین تست آیت الله طالقانی را زدیم ایشان غافلگیر و شوکه شدند که این مساله باعث مهیج شدن مراسم شد. آقای طالقانی به ما گفتند شما بعد از سی و چند سال باعث شدید با پدرم ملاقات داشته باشم.

محمدرضا ورزی در ادامه سایر عوامل این مجموعه را به رییس صدا و سیما معرفی کرد و گفت: در حال حاضر مشغول تصویربرداری بخش‌های پایانی این مجموعه هستیم و اگر شرایط درست پیش برود نیمه دوم سال آینده کار را به روی آنتن می‌بریم.

او در پایان گفت: مجموعه معمای شاه برای نسل چهارم انقلاب فضای تحقیقاتی و بصیرتی خوب از دوران پهلوی دوم به وجود خواهد آورد.

 در ابتدای این مراسم بخش‌هایی از سریال معمای شاه در میان حضار و اهالی رسانه پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.