چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

شهریار پورسیدیان به سینماپرس گفت:

«رویای سرخ» عید نوروز را به مخاطبان جهانی معرفی می‌کند/ فیلمی کوتاه برای جشنواره های خارجی

عید نوروز

سینماپرس: شهریار پورسیدیان اظهار داشت: فیلم کوتاه «رویای سرخ» آخرین فیلم کوتاه من به عنوان کارگردان است که به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان ساخته شده است. هدف ما از ساخت این فیلم معرفی عید نوروز به مخاطبان جهانی است.

پورسیدیان در گفتگو با سینماپرس خاطرنشان کرد: قصه این فیلم در شمال کشور می گذرد و داستان آن را کودکی رویاپرداز و درونگرا روایت می کند که دنیای اطراف را از درون خود مشاهده می کند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: از آنجا که هدف ما معرفی عید نوروز به مخاطبان جهانی است این فیلم را به جشنواره های خارجی بسیاری فرستادیم که به تازگی در جشنواره های شارجه امارات و جشنواره کودک هند راه پیدا کرده است.

وی افزود: فیلم «رویای سرخ» در سال ۲۰۱۴ توانست جایزه بهترین فیلم ایرانی در جشنواره سانفرانسیسکو را در بخش فیلم کوتاه دریافت کند. جوایز دیگری نیز در جشنواره های اوکران و آلبانی از آن این فیلم شده است. این فیلم به تازگی در جشنواره سماء راه پیدا کرده است. ساخت «رویای سرخ» را مدیون زحمات آرش رصافی هستم که در حال حاضر معاونت تولید انجمن سینمای جوان گیلان را بر عهده دارد.

پورسیدیان در ادامه عوامل ساخت این فیلم را معرفی کرد: مجتبی کوهکن به عنوان تصویربردار، زهرا اسدی به عنوان طراح صحنه، حدیثه رفیع دوست در مقام صدابردار، محسن اسدالله پور جلوه های ویژه با ما در ساخت این فیلم همکاری داشتند. ضمن اینکه کارگردانی، نویسندگی و تدوین این اثر را خودم بر عهده داشتم.

این کارگردان در ادامه از ساخت فیلمی دیگر خبر داد: فیلمی داستانی با عنوان «ویترین» را در دست ساخت دارم که در آن از یک جوان برای ایفای نقش استفاده کرده ایم. در این فیلم مونولوگ های این جوان را می شنویم که در برابر مغازه ها با مانکن های پشت ویترین بیان می کند. در این فیلم قصد داشتیم بین آدم های طبقه مرفه و ضعیف جامعه قیاسی داشته باشیم.

وی در پایان افزود: این فیلم ۱۰ دقیقه ای قسمتی از یک مجموعه است که در ده قسمت جداگانه ساخته می شود و در آن قصه هایی مربوط به شهر رشت روایت می شوند. این مجموعه به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان و مشارکت شهرداری رشت ساخته می شود که انجمن سینمای جوان گیلان به عنوان مجری طرح در ساخت این مجموعه همکاری می کند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.