شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

برای نخستین بار

«فرشاد فرشته حکمت» مستندی درباره حافظ از دیدگاه گوته می‌سازد

فرشاد فرشته حکمت*

سینماپرس: فرشاد فرشته حکمت کارگردان مستند در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ساخت مستندی با موضوع حافظ از دیدگاه گوته را در دست دارم که در مرحله پیش تولید است.

فرشته حکمت در ادامه افزود: در این مستند حافظ را از دیدگاه گوته دنبال می کنم و تأثیرات عمیقی که این شخصیت بر گوته گذاشته است در این فیلم دنبال خواهد شد. در واقع در این فیلم به تأثیرات حافظ در بخش سوم زندگی گوته پرداخته می شود و بازتاب این تأثیرات را در دیوان شرقی وی بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: ۶۰ درصد تصویربرداری این فیلم در کشور آلمان و مابقی در شیراز و کازرون انجام خواهد شد. در حال حاضر مشغول بازدید از لوکیشن ها هستیم که لوکیشن های مورد نظر در آلمان بازدید شده و فعلاً لوکیشن های ایران را بررسی می کنیم. این فیلم با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته خواهد شد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: تصمیم ما بر این است که تصویربرداری این فیلم را از اوایل تابستان آغاز کنیم. ایده این فیلم را ۴ سال پیش مطرح کردم و از آنجا که تا امروز فیلمی درباره حافظ ساخته نشده است سعی داشتم این فیلم را به بهترین شکل بسازم. امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.

فرشته حکمت در پایان اظهار داشت: زمانیکه به سراغ یک شخصیت بزرگ مثل حافظ می رویم گویا سراغ یک اقیانوس رفته ایم که بزرگی و بکر بودن موضوع در انسان احساس شگفتی می آفریند. امیدوارم این فیلم بتواند فیلمسازان را در حوزه مستند و داستانی به پرداختن شخصیت حافظ ترغیب کند. حافظ شخصیتی است که شعرهایش پس از گذشت سالهای زیاد هنور در دانشگاه های مختلف دنیا تدریس می شود. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.