چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

محمدامین شاه قلی به سینماپرس خبر داد

مستند «رنگ دل» با موضوع میناکاری آماده نمایش شد

میناکاری اصفهان

سینماپرس: محمدامین شاه قلی گفت: مستند «رنگ دل» را با موضوع میناکاری در استان اصفهان را به تازگی آماده نمایش دارم.

این مستندساز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: این فیلم که زمان آن زیر ده دقیقه است دارای ریتمی تند است و در آن همه مراحل نگارگری را از جمله میناکاری و کوره را به دقت و وسواس زیاد به تصویر کشیده ایم.

وی افزود: هدف ما از بالا بردن ریتم این اثر همراه شدن مخاطب با موضوع و درگیر شدن آن بوده است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: مستند «رنگ دل» دارای راوی است؛ به این صورت که هر شخص مراحل انجام كار خود را به صورت راوي بيان مي كند و به مخاطب درباره کارش توضيح مي دهد.

کارگردان مستند «صدای فیروزه» در ادامه اظهار داشت: این مستند نیز همانند اثر قبلی من در راستای معرفی صنایع دستی استان اصفهان ساخته شده است؛ متأسفانه این دسته از آثار هنری به مرور در جامعه رو به فراموشی رفته اند که باعث نگرانیست.

این کارگردان در ادامه راجع به مشکلات صنایع دستی و میناکاری افزود: مشکلاتی از جمله نبود توریست و بالا بودن هزینه و سختی کار میناکاری مسائلی است که گریبان گیر این هنر شده است و از طرفی کالاهای بی کیفیت و چینی وارد بازار شده اند و ارزش این آثار را به نوعی کاهش داده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه معدود توریست هایی که در ایران حضور پیدا می کنند اطلاعی از صنایع دستی و میناکاری ندارند و از نظر من بی اطلاعی توریست ها از این صنایع ارزشمند برای ما ایرانیان اتفاق بسیار تلخی است.

شاه قلی خاطرنشان کرد: امیدوارم این مستند با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود و بتواند مخاطبان خود را از اهمیت این آثار ماندگار مطلع سازد. یکی از اهداف ما از ساخت این مستند دنبال کردن وجهه عرفانی و معنوی این آثار نیز بوده است.

وی در پایان عوامل ساخت این مستند را معرفی کرد و گفت: امیر امان زاده به عنوان تصویربردار، کامیار نیستاین در مقام تهیه کننده و امیر فرض الهی به عنوان صدابردار در ساخت این اثر با من همکاری کردند. ضمن اینکه این مستند را با هزینه شخصی ساخته و هنوز برای نمایش آن اقدامی صورت نگرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.