دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

محسنی نسب به سینماپرس اطلاع داد:

تشریح جزئیات داستان«مجانی»/ آغاز ساخت فاز دوم فیلم در ترکیه/ همچنان برای بازیگران ترک منتظر تأیید ارشاد هستیم

محسن محسنی نسب*

سینماپرس: محسن محسنی نسب تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران که مدتی است درگیر ساخت فیلم «مجانی» است گفت: رایزنی با مسئولان سینمای ترکیه و همچنین شرکت فیلمسازی «ویتا آدالار» به عنوان سرمایه گذار اصلی این فیلم سینمایی انجام شده و پیش تولید فاز دوم «مجانی» هفته آینده در کشور ترکیه آغاز خواهد شد.

این کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «مجانی» یک فیلم سوپر پروداکشن و بسیار گران قیمت است که توسط بخش خصوصی سینمای ایران و ترکیه با محوریت جنگ در خاورمیانه در حال ساخت است.

وی ادامه داد: این فیلم سینمایی در ۳ فاز ساخته خواهد شد و ساخت فاز اول آن که فیلمبرداری اش در کشور یونان انجام شده بود اواخر فروردین ماه سال جاری به پایان رسید. فاز اول «مجانی» تا حدود زیادی دربرگیرنده جلوه های بصری بود که امور مربوط به آن توسط «یانیس زند» از متبحرترین افراد  سینمایی جهان در این زمینه انجام شد.

فیلم سینمایی مجانی

محسنی نسب با تأکید بر اینکه سینما در کشور ترکیه چندان مورد توجه نیست و مسئولان بیشتر روی ساخت سریال هایشان حساسیت نشان می دهند اظهار داشت: متأسفانه به دلیل کم توجهی مسئولان فرهنگی کشور ترکیه به سینما کارهای پیش تولید فیلم ما در بروکراسی اداری گرفتار شد اما تا هفته آینده تیم تولید ایران وارد کشور ترکیه خواهد شد تا مراحل بسیار سخت و دشوار پیش تولید فاز دوم در کشور ترکیه را به پایان برسانند و بر اساس جدول زمانی از پیش تعیین شده فاز دوم «مجانی» را نیمه مرداد ماه در ترکیه کلید بزنند.

کارگردان فیلم سینمایی «یاس های وحشی» ادامه داد: یکی از دلایل مهم معطلی ما برای کلید زدن فاز دوم این فیلم در کشور ترکیه عدم تأیید بازیگران مورد نظر ما توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. ما از بازیگران بسیار زیادی از جمله «کیوان تاتلیتوگ»، «برن سات»، «جونیت آرکین» و «وولکان» برای بازی در این فیلم دعوت کرده ایم که صحبت های اولیه میان ما انجام شده و با یکدیگر به توافق نهایی رسیده ایم اما از آنجا که این فیلم محصول مشترک میان کشور ایران و ترکیه است و تهیه کننده اصلی فیلم من هستم برایم مهم است تا نظر مساعد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور این بازیگران را داشته باشم تا بر اساس سیاست های جمهوری اسلامی ایران حرکت کرده و کاری برخلاف منافع و مصالح فرهنگی کشور انجام ندهم.

فیلم سینمایی مجانی

وی در ادامه این گفتگو داستان فیلم «مجانی» را برای اولین بار به صورت کاملاً شفاف بیان کرد و گفت: ماجرای این فیلم در حواشی جنگ های اخیر منطقه به ویژه در مورد آوارگان کشور سوریه اتفاق می افتد. بسیاری از قاچاقچیان انسان از کشورهای دنیا نظیر آمریکای جنوبی به ترکیه می آیند و در این میان نوجوانان دختر و پسر را سرقت کرده و از آن ها سوء استفاده می کنند. آن ها دختران را برای فحشا به کشورهای دیگر صادر می کنند و با قتل پسران اعضای بدن آن ها را به فروش می رسانند. اما در این میان به اشتباه یک دختر ترک تبار را برای فحشا به یونان می فرستند، نامزد آن دختر بعد از مطلع شدن از این قضیه به سمت یونان حرکت می کند و در آنجا با یک پزشک ایرانی بدون مرز آشنا شده و با کمک آن پزشک نامزد خود را پیدا می کند...

این کارگردان سینمای ایران سپس از رونمایی احتمالی این فیلم در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده اتمام فاز دوم فیلمبرداری مجانی نیمه مهرماه خواهد بود و سپس ما برای گرفتن فاز سوم این فیلم مجدداً به کشور یونان سفر خواهیم کرد و نهایتاً تا اواخر آبان ماه فیلمبرداری این اثر سینمایی به طور کلی تمام می شود و بعد از آن بلافاصله تمامی مراحل فنی فیلم را شروع خواهیم کرد تا بتوانیم این فیلم را در صورت تأیید هیأت انتخاب در مهمترین رویداد سینمایی کشور رونمایی کنیم.

فیلم سینمایی مجانی

کارگردان فیلم سینمایی «شیرهای جوان» سپس خاطرنشان کرد: برای اکران عمومی این فیلم نیز در نظر داریم تا به صورت همزمان در ایران، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس «مجانی» را نمایش دهیم. همچنین در صورت مهیا شدن شرایط این فیلم در سایر کشورهای دنیا نیز روی پرده خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.