دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

تشییه پیکر «دوستی» از مقابل صدا و سیما

صدای ماندگار دوران جنگ آسمانی شد/ آبروانی: انشاالله کارنامه موفق«مهران دوستی» ذخیره آخرتش خواهد شد

تشییع پیکر مرحوم مهران دوستی

سینماپرس: صبح امروز دوشنبه پیکر صدای ماندگار رادیو تلویزیون ایران مرحوم مهران دوستی با حضور مدیران و هنرمندان از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.

به گزارش سینماپرس محمدرحمان نظام‌اسلامی مجری و گوینده رادیو در ابتدای این مراسم در بیان قطعاتی اظهار داشت: این فصل دمدمی عجب فصل عجیبی است. اگر کفر نبود می‌گفتم فصل بدی شده این بهار. این فصل و این خرداد پرحادثه هر سال باید ما را با اتفاق دل شکننده‌ای مواجه کند.

وی ادامه داد: امسال هم این فصل آمده است تا مهران دوستی را ببرد. دلم می‌خواست امروز مهران گویندگی می‌کرد، آخر هر گاه صدایی از او شنیده می‌شد تمام ایران کلماتش را زمزمه می‌کردند. 

وی به روزهایی که در رادیو جبهه با مهران دوستی همکار بود اشاره کرد و گفت: او در رادیو جبهه با صدای پرطنینش صدای فتح و ظفر فرزندان ایران را به گوش همه می‌رساند. مهران دلش را به ایران وطنش، شهدا و جانبازان و گلچهره‌های شهید این سرزمین سپرده بود و در هر برنامه‌ای که نام جانبازان و آزادگان می‌آمد، خود را هم شکل آنها می‌دانست. 

در ادامه این مراسم نسرین آبروانی معاون صدا نیز پس از قرائت پیام محمد سرافراز رییس سازمان صداوسیما به مناسبت درگذشت این هنرمند خوشنام گفت:‌ درگذشت مهران دوستی گوینده توانا و صاحب سبک همه همکاران ما را در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بسیار غمگین و ناراحت کرد. از این پس جای مهران دوستی و صدای شاخص او در جمع همکاران و در برنامه‌های رادیویی خالی است.

وی افزود: همه ما غمگین و ناراحتیم اما رضای ما به رضای الهی است و در واقع به اراده الهی احترام می گذاریم. درگذشت این هنرمند پیشکسوت و بزرگ کشور را به فعالان عرصه گویندگی، خانواده، همکاران و شنوندگان صمیمی رادیو تسلیت می‌گویم.

آبروانی تأکید کرد: صدای مهران دوستی با ویژه برنامه‌های دفاع مقدس ماندگار شد. در آن سال ها هر زمان صدای او را با مارش می‌شنیدیم همه منتظر شنیدن خبری از پیروزی رزمندگان در جبهه‌ها بودیم. صدای او صدای حماسه آٰفرینی بود و جز این در همه مناسبت‌ها از جمله راه‌پیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس و... گوینده اصلی رادیو، دوستی بود.

وی به کارنامه دوستی اشاره کرد و گفت: همکاری با رادیو جبهه، رادیو ایران، رادیو جوان و رادیو پیام کارنامه ۳۰ ساله دوستی در رادیو است و در این سال‌ها او هیچ رسانه‌ای را بر رادیو ترجیح نداد و بارها علاقه‌اش را به رادیو ابراز کرد.

معاون صدا در پایان یادآور شد: کاملا بدیهی و روشن است که پر کردن جای خالی مهران دوستی بسیار سخت و بلکه ناممکن است. امیدواریم به برکت دعاهای شما و شنوندگان، کارنامه موفق و خدمات ارزنده‌اش ذخیره آخرتش باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.