سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

در مراسم افتتاح یک سینما در نیشابور عنوان شد

«بزرگنمایی»دیگری از جنس «ایوبی»/ ۲۰ ماه پیش سینماگران خواستار تعطیلی سینماها بودند اما الان...!

سخنرانی حجت الله ایوبی در اختتامیه بخش بین‌الملل سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: رییس سازمان سینمایی که دیگر بزرگنمایی ها و اغراق گویی های وی در تحلیل وضعیت قبلی و فعلی سینما زبانزد همه سینماگران است در مراسم افتتاح پردیس سینمایی شهر نیشابور گفت: ۲۰ ماه پیش سینماگران خواستار تعطیلی سینماها بودند اما امروز شاهد موج جدیدی از سینماسازی در کشور هستیم!

به گزارش سینماپرس، سه سالن پردیس سینمایی «شهر فیروزه» با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و جمعی از مدیران و سینماگران شامگاه دوشنبه ۴ خرداد در شهر نیشابور با ظرفیت ۵۸۷ نفر آغاز به کار کرد.
رییس سازمان سینمایی در این مراسم با بیان اینکه راه اندازی این سه سالن، اتفاق خوبی برای نیشابور به عنوان مهد بزرگانی چون خیام و عطار نیشابوری است گفت: همه ما ایرانیان به این شهر می بالیم و امروز برای ما مدیران و سینمای ایران روز خوبی است و احداث این سه سالن، نشان از نوزایی و تولدی دیگر در سینمای ایران است.
رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: از اینکه در این شهر سینما نداشتیم و سروری ها چراغ سینما را در این شهر روشن نگاه داشتند تشکر می کنیم؛ ملت ما ملت تاریخ و تمدن است و در هنرهای سنتی سرآمد دنیا است. این ملت به رغم اینکه پای در گذشته دارد نگاهش به آینده است.
ایوبی در این باره توضیح داد: مردم ایران بلافاصله خود را با سینما وفق دادند و امروز سینمای ایران جزء برترین سینماهای دنیا است. کمتر جشنواره ای در دنیا می بینید که فیلم های ایرانی در آن حضور نداشته باشند.
وی گفت: سال گذشته سینمای ایران بیش از ۲۰۰ جایزه در عرصه بین المللی کسب کرد و می توان سال ۹۳ را سال نوزایی سینمای ایران دانست.
رییس سازمان سینمایی یادآور شد: سینماگران ما در فضایی نفس می کشند که در آن عطار، خیام و شمس تبریزی خوانده شده است و سینماگران با تکیه بر این مهم، با آثار ارزشمند، دنیا را محو خود می کنند.
ایوبی ادامه داد: اگر به ۲۰ ماه گذشته بازگردیم می بینیم شرایطی وجود داشت که سینماگران خواستار تعطیلی سینماها بودند اما امروز شاهد موج جدیدی از سینماسازی در کشور هستیم و امیدواریم عقب ماندگی های تاریخی در این بخش جبران شود.
وی تصریح کرد: آوردن یک جشنواره ی منطقه ای به نیشابور کمترین کاری است که می توان برای این شهر انجام داد و امیدوارم برای ساخت فیلم دیگر نیازی به مهاجرت به تهران نباشد و تمرکز زدایی از جمله اهداف ما است.
رییس سازمان سینمایی به همراهی و نگاه فرهنگی مدیران شهر نیشابور اشاره کرد و افزود: از اینکه این شهر زیبا و تاریخی – فرهنگی از مدیران فرهیخته ای در دولت تدبیر و امید بهره می برد و امور به دست آنان است خوشحالیم. امروز به این حقیقت رسیده ایم که توسعه جز با تکیه بر فرهنگ، هنر، ادبیات، شعر، سینما و... ممکن نیست.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.