سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

به گفته «شاه حسینی» در مصاحبه با ما؛

«به کودکان شلیک نکنید» وارد پیش تولید شد/ فیلمی شاعرانه که به مقاومت در خاورمیانه می‌پردازد

انسیه شاه حسینی در ششمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان مطرح سینمای دفاع مقدس درباره تولید جدیدترین اثر سینمایی اش با عنوان «به کودکان شلیک نکنید» که مدت ها است قرار است به تولید برسد اظهار داشت: این فیلم در زمینه سینمای استراتژیک و با موضوع مقاومت در منطقه خاورمیانه است که به زودی وارد مرحله فیلمبرداری خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هرچند که خط اصلی روایی فیلم «به کودکان شلیک نکنید» در زمان هشت سال دفاع مقدس می گذرد اما ما در بخش هایی از این فیلم به صورت مستقیم نگاهی به مسائل امروز جنگ های گروه های تکفیری در منطقه خاورمیانه انداخته ایم که این مسئله به نوعی نوآوری در زمینه فیلم های مقاومت و دفاع مقدس محسوب می گردد.

وی با تأکید بر اینکه تمامی تلاش ما بر این است که در این فیلم سینمایی با نگاهی انسانی به شرایط زندگی افراد بی گناه و مظلوم که در مواجهه با گروه های تکفیری که استکبار جهانی آن ها را علم کرده بپردازیم، گفت: این اثر سینمایی قطعاً نگاهی متفاوت به مقوله شرایط زندگی انسان ها در بحران جنگ دارد. ما در این اثر قصد داریم با نگاهی به جنگ ها و حوادثی که بعد از وقوع انقلاب اسلامی درمنطقه خاورمیانه به وجود آمده است فریاد مظلومانه ستمدیدگان را به گوش تمامی جهانیان برسانیم.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: فیلم «به کودکان شلیک نکنید» نگاهی جهانشمول دارد و می تواند در تمامی دنیا مورد استقبال تمامی انسان های آزاده واقع شود. این اثر فیلمی ضد تکفیری، ضد داعشی و ضد استکباری است و نگاهی جدی به این مسئله مهم دارد.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه فضای جدیدترین فیلمش شاعرانه است گفت: ما در این فیلم نگاهی انسانی داریم و از آنجا که در جهت جلب توجه مخاطبان جهانی نسبت به مسئله جنگ و تبعات آن قصد نداشتیم تنها به هویت ملی و بومی بپردازیم، کمی فراتر از آنچه پیش از این در فیلم های ارزشی تولید کشورمان وجود داشت اقدام کرده ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» سپس ادامه داد: این روزها بازنویسی نهایی فیلمنامه به پایان رسیده و ما وارد پیش تولید این فیلم سینمایی شده ایم و تمامی تلاش مان بر آن است که «به کودکان شلیک نکنید» را به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برسانیم ؛ این فیلم لوکیشن های بسیار متنوعی دارد و از لحاظ پروداکشن نیز اثری سنگین محسوب می شود می بایست نهایتاً ظرف ۲ ماه آینده این اثر را کلید بزنیم.

شاه حسینی در پاسخ به این سوأل که با توجه به عنوان فیلم آیا این اثر نگاهی به کودکان جنگ زده خواهد داشت، گفت: خیر، کودکان هم جزو افرادی هستند که در این فیلم به آن ها نگاهی جدی شده است. مسئله ما تمامی مردمانی هستند که در کشورهای گوناگون به دلیل خودخواهی نیروهای استکباری مورد تهاجم قرار گرفته اند و زندگی و شرایط سختی برای آن ها به وجود می آید. در واقع عنوان این فیلم یک عنوان استعاری است!

وی ادامه داد: ما به خصوص در بخش های مربوط به هشت سال دفاع مقدس درصدد هستیم تا به فضای عرفانی و شاعرانه و حال و هوای بسیار خوبی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل وجود داشت بپردازیم. چون آنچه که دفاع مقدس ما را از سایر جنگ های دنیا متمایز می ساخت لحظات انسانی بود که تمامی مردان جنگ ما با آن درگیر بودند.

این کارگردان سپس با تأکید بر اینکه برای ساخت این فیلم تحقیقات وسیع میدانی، اطلاعاتی و تجربی صورت گرفته است، گفت: شاید یکی از دلایل طول کشیدن زمان پیش تولید این اثر سینمایی همین تحقیقات میدانی گسترده ای بود که من شخصاً با سفر به شهرهای گوناگون، مطالعات بسیار و گفتگو با برخی از افراد صاحب نام انجام دادم.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.