سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

گپی با حسین صابری تهیه کننده سینما

گروه «هنر و تجربه» هنوز نتوانسته مخاطبان خود را پیدا کند/ «فردا» به بدنه سینما ارتباطی ندارد

امیر دلاوری در  فیلم سینمایی فردا به کارگردانی مهدی پاکدل وایمان افشاریان

سینماپرس: حسین صابری تهیه کننده سینما که فیلم سینمایی «فردا» به تهیه کنندگی وی این روزها در گروه هنر و تجربه اکران شده است در رابطه با وضعیت اکران این اثر سینمایی اظهار داشت: «فردا» و فیلمهایی از این دست به بدنه سینما ارتباطی ندارند و به نوعی می توان آن ها را تنها اثری تجربی و هنری دانست.

صابری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس تصریح کرد: قبل از اینکه برای ساخت «فردا» اقدام کنیم می دانستیم که این فیلم نمی تواند اثری گیشه پسند باشد و از همین رو اکران این فیلم را به گروه هنر و تجربه سپردیم.

وی در ادامه این بحث افزود: گروه هنر و تجربه همچنان در بین مردم شناخته شده نیست و هنوز نتوانسته مخاطب خود را پیدا کند، این گروه زمانی می تواند مؤثر باشد که بتواند جایگاهی در سینمای ایران کسب کند واگرنه اکران فیلم هایی که مشخصاً کم مخاطب هستند در گروهی گمنام و به شکلی محدود نمی تواند مشکلات را حل کند.

صابری در ادامه تأکید کرد: از اینکه «فردا» در گروه هنر و تجربه اکران شده است ناراحت نیستم و مطمئنم در این گروه پخش  می تواند مخاطبان خود را پیدا کند.

وی گفت: در سینمایی که تولیداتش با اکران فیلم ها همخوانی ندارد باید برای اکران تصمیم گیری های درستی شود چرا که در اکران های مرسوم سینما نیز مشکلات بسیاری دیده می شود و فیلم ها به راحتی اکران و به راحتی نیز برداشته می شوند؛ شاید این روند برای سینماداران روندی پر سود باشد اما نمی تواند برای تهیه کننده گان سینما خوشایند باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چراغی در مه» در پایان اظهار داشت: امیدوارم اکران فیلم ها در گروه هنر و تجربی به اتفاقات خوبی منجر شود و یکی از اصلی ترین آن ها دوام داشتن این گروه است. «فردا» فیلم خاصی است که ما کمترین امید را برای اکران نداشتیم و اما گروه هنر و تجربه این امکان را برای اکران «فردا» فراهم کرد. با وجود مشکلات مالی آرزوی هر فیلمسازی دیده شدن فیلمش است. 

گفتنی است؛ لیست عوامل اصلی فیلم «فردا» عبارتند از نویسنده، طراح و کارگردان: مهدی پاکدل، ایمان افشاریان، تهیه‌کنندگان: احسان دلاویز، حسین صابری، مشاور کارگردان: پوران درخشنده، مدیر فیلمبرداری: سینا کرمانی زاده، صدابردار: علیرضا نوین نژاد، طراح چهره‌پردازی: سودابه خسروی، آهنگساز: بهزاد عبدی، طراح لباس: سوده شرحی، تدوین: معین شافعی، صداگذار: افیلم فردا+حسان افشاریان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: محمد شریفی، طراح جلوه‌های بصری: امیررضا معتمدی، طراحی بدلکاری: علیرضا فتحی، عکاس: مهدی شاه‌حسینی، منشی صحنه: افسانه شیخی، مدیر تولید: ساسان سالور، مجری طرح و جانشین تهیه‌کننده: بهنوش طباطبایی و مشاور رسانه‌ای: سام بهشتی.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.