چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

دروغ‌بافی شبکه بهایی‌ها از هیچ!

شبکه تلویزیونی من وتو

کیهان: شبکه بهایی«من و تو» (وابسته به سرویس جاسوسی انگلیس) به تازگی فیلم مستندی را درباره رضاخان دیکتاتور ساخته و این شخص ضدملی و پادوی دولت انگلیس در ایران را به عنوان فردی ملی‌گرا معرفی کرده است!

سعید مستغاثی، مستندساز و پژوهشگر در این‌باره گفت: اینکه شبکه‌ای همچون «من و تو» از این گونه برنامه‌ها پخش می‌کند، یک امر طبیعی است، چون یک شبکه بهایی است و اگر این کارها را نکند جای تعجب دارد. متأسفانه کم کاری‌های ما و ضعف حافظه تاریخی رایج در جامعه نیز این فرصت را در اختیار این گونه جریان‌ها می‌گذارد تا با انگشت گذاشتن بر نقاط مبهم و نگفتن نقاط روشن تاریخ انقلاب، آنچه مطابق منافعشان است را به عنوان واقعیت معرفی کنند.


وی تأکید کرد: این درحالی است که آنقدر سند و مدرک درباره خیانت‌های خاندان پهلوی در دسترس است که رسانه‌های ما، به ویژه سینما و تلویزیون می‌توانند با پژوهش درباره آنها و تولید محصولات رسانه‌ای براساس این اسناد و مدارک، ذهن جامعه را درباره این گونه مسائل روشن کنند. اما متأسفانه هیچ کار قابل توجهی از سوی رسانه‌های ما صورت نمی‌گیرد.

کارگردان مجموعه مستند «راز آرماگدون» افزود: به طور مثال، رضاشاه در دوران حاکمیت خود، چهار بخش از متعلقات به سرزمین ایران را به بیگانگان واگذار کرد. از جمله مناطقی در سیستان و در شمال غربی و ... همچنین رضاشاه ۲۰۰ میلیون دلار از ثروت‌های این سرزمین را از کشور خارج کرد و در حساب‌های خود در بانک‌های آمریکا گذاشت. این درحالی است که در آن زمان کل تنخواه بانک‌های آمریکا ۱۰۰ میلیون دلار بود.

وی تصریح کرد: از این گونه موارد در کارنامه رضاشاه و امثال او فراوان است. کارنامه خاندان پهلوی از این گونه وطن فروشی‌ها آنقدر زیاد است که بیان آنها خون هر فردی که ذره‌ای غیرت ملی داشته باشد را به جوش می‌آورد.

این مستندساز بیان کرد: به طور طبیعی اگر رسانه‌های ما به بیان این واقعیت‌ها بپردازند، مستندهایی که شبکه‌ها غربی درباره تاریخ معاصر می‌سازند، دیگر محلی از اعراب نخواهد داشت و دیگر نمی‌توانند در فیلم‌های خود، از هیچ دروغ بسازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.