یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

همراه با جشنواره ویدئویی یاس

مکری: جشنواره‌های تخصصی باعث معرفی استعدادهای ناشناخته می شود

شهرام مکری در سینما تک

سینماپرس: شهرام مکری کارگردان و مدرس سینما گفت: جشنواره‌هاي تخصصی مانند جشنواره فيلم كوتاه، مستند و فيلم‌ ويدیويي به معرفی و شناسایی استعدادهای کمتر شناخته شده در حوزه‌های متفاوت صنعت سینمای کشور از جمله در حوزه فیلم‌نامه و کارگردانی كمك مي‌كند.

شهرام مکری در گفت‌وگو با ستاد خبري سومين جشنواره بين‌المللي فيلم ويديويي با تاكيد بر لزوم برگزاري جشنواره فيلم‌هاي ويدیويي گفت :به نظرم با توجه به فضاي امروز سينماي ايران، فیلم های ویدیویی خیلی ارزشمند هستند.

 کارگردان «ماهی و گربه» تاکید کرد:من هرگز تفاوتی میان یک فیلم ویدیویی و سینمایی قایل نشده ام چرا كه تفاوتي ميان آنها ديده نمي‌شود.آیا صرفا به خاطر اینکه مثلا نوع دوربین ممکن است فرق کند یا در شبکه خانگی پخش مي‌شود ؟ خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی تفاوت‌ها هم کمتر شده و امروزه حتی با دوربین‌های یکسانی میشود هر دو گونه را ساخت.

اين كارگردان در ادامه افزود: اگر بخواهیم قوانین زیبایی شناسانه را هم در نظر بگیرم قطعا تفاوت خاصی وجود ندارد. چرا که هر اثر هنری بازتابی از زیبایی شناسی خاص به وجود آورنده خود است و هر کسی برای کارش یک شناسنامه هنری دارد. امروز با کوچکتر شدن سالن‌های سینمایی و در مقابل بزرگتر شدن تلویزیون‌ها و آمدن سینمای خانوادگی به منازل میشود بیشتر از گذشته به روی فیلم های ویدیویی به عنوان یک ژانر حرفه ای سرمایه گذاری کرد و این مقوله را به میان مردم آورد.

وي با بيان اين مطلب كه امروزه ديگر در آثار سينمايي نيز مرزي ديده نمي‌شود، تصريح كرد:دیگر مرزها شکسته شده است و تعاریف قدیمی و سابق درباره نوع لنز و اندازه نماها کاربرد ندارد.اگر منظور ما از تفاوت بین فیلم ویدیویی و بلند بازار ارائه آنها باشد هم، چه در سینما یا در شبکه خانگی؛ باز هم موارد نقض بسیاری پیدا می‌کنیم . به نظرم تنها تفاوت میان این دو گرفتن مجوز و کارهای اداری است که این هم نمی‌تواند مبنای ارزش گذاری خوب یا بد بودن فیلم باشد.به هر حال هر فیلمی که بیشتر از ۸۰ دقیقه باشد از نظر من بلند است و مهم نیست که با چه  مدیومی ساخته شده باشد.

مکری درباره برگزاری جشنواره فیلم یاس گفت: به نظرم برگزاری این جشنواره یک فرصت و امکان برای فیلم سازان فیلم های ویدیویی فراهم میکند.این جشنواره باعث میشود که این مدیوم مخاطب‌های خاص خود را بشناسد و گرد هم آورد.مخاطبانی که تا پیش از این نادیده گرفته شده بودند.همچنین جشنواره فیلم یاس باعث معرفی و شناسایی استعداد های کمتر شناخته شده در حوزه های متفاوت صنعت سینمای کشور از جمله در حوزه فیلم‌نامه و کارگردانی میشود.

سومين جشنواره بين‌المللي فيلم ويدیويي ياس اول تا  ششم مهر ماه سال جاري در استان مازندران ، توسط  موسسه رسانه‌های تصویری و به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار مي‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.