چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۳

همزمان با آماده شدن جلد پنجم و ششم:

"جاده جنگ" به مجلدات هفت و هشت می رسد

جاده جنگ کتاب

همزمان با آماده شدن جلد پنجم و ششم منصور انوری از نگارش جلد هفتم و هشتم مجموعه رمان 14 جلدی "جاده جنگ" رمان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایرامن به نقل از ستاد خبر انتشارات سوره مهر، در حالی که مجلدات پنجم و ششم رمان 14 جلدی "جاده جنگ" مراحل آماده سازی را در سوره مهر می گذراند، منصور انوری از نگارش جلد هفتم و هشتم این رمان خبر داد و گفت: در حال نگارش مجلدهای هفتم و هشتم رمان "جاده جنگ" هستم که در جلد هفتم و با ورود شخصیت‌های جدیدی به رمان، به پایان دوره حضور روس‌ها در ایران و در حوالی سال 1325 پرداخته می‌شود.

وی درباره مجلد دیگر این مجموعه تصریح کرد: چگونگی قیام 15 خرداد 1342 و حوادث بعد از آن، برشی تاریخی است که در جلد هشتم "جاده جنگ" روایت می‌شود.

این نویسنده با اشاره به محوریت کلی رمان "جاده جنگ" گفت: داستان این اثر، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم کشور روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اتمام می‌‌رسد.

انوری درباره ویژگی این اثر برای مخاطبان خاطرنشان کرد: این رمان به دلیل به تصویر کشیدن برهه‌های تاریخی کشور در قالب مجموعه‌ای به هم پیوسته، برای بزرگسالان، تاریخ‌خوانی و برای جوانان جذابیت قهرمانان را به همراه دارد.

داستان این اثر از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس ها و متفقین از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران توسط متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی به اتمام می ‌رسد. در این مجموعه واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی، خرابکاری های گروهک های ضد انقلاب در کردستان و جنگ 8 ساله عراق علیه ایران نیز به تصویر ‌کشیده می شود.

بر همین اساس هفت جلد نخست این اثر به جریان حضور روس ها در ایران اختصاص دارد و در جلدهای بعد از حادثه 15 خرداد 1342، مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی و چگونگی آغاز و پایان جنگ تحمیلی مد نظر قرار می گیرد. چهار جلد آخر این رمان به حوادث جنگ تحمیلی می پردازد.

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.