دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

خبر مهران ملکوتی به سینماپرس

آهنگساز «نمره چهار» تغییر کرد/ صدابرداری در فضای شهری مشقت دارد

مهران ملکوتی*

سینماپرس: مهران ملکوتی صدابردار باسابقه سینمای ایران که به تازگی ساخت اولین فیلم بلند سینمایی اش با عنوان «نمره چهار» به تهیه کنندگی علی واجدسمیعی را به پایان رسانده است در رابطه با وضعیت فعلی این اثر گفت: مراحل فنی این فیلم سینمایی به صورت کامل تمام شده اما به دلیل تغییر آهنگساز همچنان این اثر آماده نمایش نشده است.

صدابردار فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیش از این قرار بود علی صمدپور آهنگسازی «نمره چهار» را بر عهده داشته باشد اما به دلایل مختلفی این امر محقق نشد و این روزها در حال رایزنی با برخی دیگر از آهنگسازان صاحب نام سینما هستند تا «نمره چهار» بتواند به زودی به سرانجام برسد.

وی سپس با تأکید بر اینکه «نمره چهار» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد اظهار داشت: با وجود اینکه این فیلم هنوز آماده نمایش نیست، تصمیم بر این است که تا این فیلم را ابتدا به جشنواره ارسال و سپس برای اکران عمومی آن برنامه ریزی کنیم.

ملکوتی سپس خاطرنشان کرد: این فیلم فضایی متفاوت دارد و قهرمان اصلی ما یک نوجوان ۱۲ ساله است که در حال گذران یک دوره جدید در زندگی اش می باشد و احساس می کند اگر بتواند از دریا کسب روزی کند بدل به مردی بزرگ خواهد شد؛ البته این فیلم مختص کودکان و نوجوانان نیست و مخاطب اصلی آن طیف بزرگسال است ضمن اینکه جغرافیای دریا یکی از شخصیت های اصلی فیلم محسوب می شود.

صدابردار فیلم سینمایی «آیینه های روبرو» در بخش دیگری از این گفتگو به فعالیت تخصصی خود در زمینه صدابرداری اشاره کرد و گفت: این روزها در حال صدابرداری فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی هستم که فضایی شهری دارد و برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

این صدابردار سینما در ادامه این گفتگو با بیان اینکه صدابرداری در فضای شهری مشقت زیادی دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر تهران، به نوعی دچار بی هویتی و سرگشتگی شده و آمبیانس های عجیبی در آن وجود دارد کار صدابرداری در فضای جغرافیای شهری و به ویژه در خیابان ها و اتوبان های پر تردد بسیار دشوار است؛ اما در هر صورت صدابرداران موظفند این صداها را تحت کنترل خود دربیاورند و آن ها را به نوعی حذف کنند که این امر گاه از کنترل آن ها نیز خارج می شود.

وی افزود: داستان فیلم سینمایی «امکان مینا» در دهه ۶۰ روایت می شود و علاوه بر اینکه طراحان صحنه زحمت زیادی برای تبدیل خیابان های شهر تهران به خیابان های دهه ۶۰ داشته اند ما نیز بایستی از منظر حجم صداها کارمان را شبیه به همان دوران کنیم که این خود نیز دشواری های خاص خود را دارد چرا که از نظر حجم ترافیک، ساخت و ساز ها و امثالهم شهر تهران دچار تغییرات زیادی نسبت به آن زمان شده و این کار ما را بسیار سخت تر کرده است.

صدابردار فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و سروناز» در خاتمه این گفتگو یادآور شد: این روزها فیلم سینمایی «بچگیتو فراموش نکن» به کارگردانی جلال فاطمی را آماده اکران دارم که درباره ارتباط متقابل کودکان و بزرگترها و آرزوهای آنها است و بر اساس شنیده ها آذرماه روی پرده سینماها خواهد رفت.

گفتنی است؛ مهران ملکوتی از سال ۱۳۷۷ به عنوان صدابردار در سینمای ایران حضور دارد و تا کنون ۴۶ فیلم سینمایی را صداگذاری کرده است که از جمله آنها می توان به «عصر روز دهم»، «آزمایشگاه»، «پرویز»، «لامپ ۱۰۰»، «مزرعه پدری» و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.