یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

«سیاوش حقیقی» تهیه کننده «مادری» شد/ رقیه توکلی اولین اثر سینمایی‌اش را دی ماه کلید خواهد زد

رقیه توکلی-سیاوش حقیقی

سینماپرس: رقیه توکلی کارگردان فیلم کوتاه که چندی قبل نامش در فهرست متقاضیان تایید شده فیلم اولی سازمان سینمایی منتشر شد در مورد ساخت اولین فیلم بلند سینمایی اش گفت: پیش از این قرار بود ناهید دل آگاه تهیه کنندگی «مادری« را بر عهده داشته باشد اما به تازگی سیاوش حقیقی تهیه کنندگی اولین اثر سینمایی ام را بر عهده گرفته است و این روزها در حال پیش تولید این فیلم هستیم.

این کارگردان جوان در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پروانه ساخت این فیلم سینمایی به تازگی صادر شده و تمامی تلاش ما بر این بود که بتوانیم «مادری» را به جشنواره فیلم فجر برسانیم اما به دلیل برخی از اتفاقات پیش بینی نشده این امر محقق نمی شود؛ البته من بسیار مایل هستم که فیلم خوب بسازم و حضور و یا عدم حضور فیلمم در جشنواره چندان برایم اهمیت ندارد.

وی سپس با اشاره به جزئیات ساخت اولین اثر سینمایی اش گفت: «مادری» دی ماه سال جاری در بافت قدیمی شهر یزد جلوی دوربین می رود و حدود ۳۵ تا ۴۰ جلسه فیلمبرداری نیز برای این کار در نظر گرفته ایم؛ طی مدتی که از پیش تولید این فیلم می گذرد حضور سید حسین هادیانفر مدیر تولید، طاهر پیشوایی به عنوان صدابردار و روزبه سجادی حسینی به عنوان دستیار اول کارگردان قطعی شده است و طی روزهای آینده با بازیگران فیلم نیز به توافق خواهیم رسید.

توکلی در همین رابطه اظهار داشت: در «مادری» تلفیقی از بازیگران حرفه ای سینما به همراه بازیگران بومی و آماتور یزدی حضور خواهند داشت و ما طی روزهای آینده برای انتخاب بازیگر کودک مان که دختری ۵-۶ ساله است در شهر یزد فراخوان خواهیم داد که پس از انتخاب این بازیگر کلیدی، «مادری» جلوی دوربین خواهد رفت.

این مستندساز ادامه داد: داستان این فیلم در مورد زندگی دو خواهر است که به تنهایی در شهر یزد با یکدیگر زندگی می کنند و یک تنه جلوی مشکلات و مسائلی که سر راهشان قرار دارد ایستادگی کرده و حرکتی رو به جلو دارند.

گفتنی است؛ توکلی در حال حاضر در انجمن سینمای جوانان شهر یزد به عنوان مدرس سینما مشغول به تدریس است. وی تاکنون نزدیک به ۳۰ فیلم کوتاه مستند و داستانی را کارگردانی کرده و در ده ها جشنواره داخلی و خارجی برنده جوایز متعددی شده است.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.