چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

نگاهی قابل تأمل به دستمزد بازیگران ایران و آمریکا

گران‌ترین بازیگر هالیوود در سال ۲۰۱۵ به ازای هر ۱ دلار، ۱.۲۰ دلار برای کمپانی های آمریکا سودآور بوده است

جانی دپ در فیلم دزدان دریایی کارائیب - صندوقچه مرد مرده 20

سینماپرس: نشریه «فوربز» در حالی از پرداخت بالاترین دستمزد در هالیوود به «جانی دپ» خبر داده است که بر اساس محاسبات وی برای هر ۱ دلاری که دریافت میکند، ۱.۲۰ دلار برای کمپانی های آمریکا سودآور است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، گزارش این نشریه در برابر ستاره پروری و گرایش بسیاری از تهیه کنندگان سینمای ایران به استفاده از بازیگران شناخته شده و در عین حال پرداخت های نجومی و غیر قابل قیاس با دستمزد سایر عوامل به آنان بدون اینکه کوچکترین تأثیری در فروش آن اثر داشته باشند موضوعیست که می بایست تأمل بیشتری بر آن نمود.

مجله «فوربز» طبق روال سالانه‌ در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵، فهرست‌هایی را براساس آمار حوزه‌های مختلف منتشر می‌کند.

دپ برای اشغال این جایگاه برای بازی در «دزدان دریایی کارائیب»، «آدام سندلر» بازیگر کمدی معروف و گرانترین هنرپیشه سال گذشته را کنار زد. سندلر در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ رتبه نخست این جدول را داشت. براساس آمار به دست آمده، در ۱۲ ماه گذشته به ازای هر یک دلاری که کمپانی‌های سینمایی برای بازی جانی دپ پرداخت کرده‌اند، او ۱.۲۰ دلار برایشان سودآور بوده است. درآمد سالانه این بازیگر ۳۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

جدیدترین این جدول‌ها به بازیگران هالیوودی مربوط می‌شود که دستمزدهای گزاف برای ایفای نقش‌های خود می‌گیرند. «جانی دپ» ستاره پرطرفدار مجموعه سینمایی «دزدادن دریایی کارائیب» امسال صدرنشین این فهرست شده است.

از نگاه این مجله اقتصادی، «دنزل واشنگتن» پس از جانی دپ دومین بازیگر پرهزینه برای هالیوود است. او در سال ۲۰۱۵ به ازای هر دلاری که برایش خرج شده، ۶.۵۰ دلار برای فیلم‌سازان سودآور بوده است. این رقم پنج برابر مبلغی است که جلوی نام دپ نوشته شده است. علاوه بر این، هر سه فیلم این بازیگر ۶۰ ساله طی سال ۲۰۱۵ به سود رسیدند.

رتبه سوم این رده‌بندی هم از آن «ویل فرل» است که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نیز نامش در این فهرست به چشم می خورد. او در ازای هر یک دلاری که دریافت کرده، ۶.۸۰ دلار به جیب سینماگران واریز کرده است.

«ویل اسمیت»، «کریستین بیل»، «چانینگ تاتوم»، «برد پیت»، «بن افلک» و «تام کروز» هم به ترتیب ششمین تا دهمین هنرپیشه‌های گران هالیوودی طی سال ۲۰۱۵ میلادی لقب گرفتند.

جالب است که ۱۰ عنوان نخست فهرست گران ترین بازیگران هالیوودی «فوربز» در سال ۲۰۱۵ را مردها به تسخیر خود درآورده‌اند. این در تناقض جالب توجهی با فهرست اخیر «فوربز» است که نشان می‌داد زنان در سینمای هالیوود پول‌سازتر هستند. براساس این آمارگیری، چهار جایگاه از پنج رتبه نخست فهرست پول‌ساز‌ترین بازیگران هالیوودی را زنان اشغال کردند. «میلا کانیس‌»، «اسکارلت یوهانسون»، «‌گوینیث پالترو» و «اما استون» چهار بازیگر سرشناس هالیوودی هستند که در کنار «کریس ایوانز» عنوان پول‌سازترین بازیگران سال ۲۰۱۵ را کسب کرده‌اند.

نظرات

  • ۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۱۸:۱۳
    0 0
    جالب و قابل توجه بود

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.