یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

به خاطر بچه‌های فیلم و آینده آن‌ها

مهرداد اسکویی از اکران عمومی «رویاهای دم صبح» منصرف شد

مهرداد اسکویی

سینماپرس: مهرداد اسکویی کارگردان فیلم مستند «رویاهای دم صبح» از اکران عمومی این فیلم صرف نظر کرد.

به گزارش سینماپرس، پیش از این مهرداد اسکویی اعلام کرده بود مستند «رویاهای دم صبح» از ۱۶ خرداد در گروه «هنر و تجربه» اکران می‌شود ولی از این تصمیم خود منصرف شد. اسکویی درباره دلایل این تصمیم گفت: تصمیم گرفتم به خاطر بچه‌های فیلم و آینده آن‌ها این مستند اکران عمومی نشود. این یک تصمیم اخلاقی و بسیار سخت برای من و گروهم بود اما درنهایت به این نتیجه رسیدیم که دیده شدن عمومی فیلم ممکن است برای آینده این بچه‌ها مشکل‌ساز باشد.

کارگردان مستندهایی مثل «خانه‌ مادری‌ام مرداب» و «روزهای بی‌تقویم» اضافه کرد: فیلم در مراکز فرهنگی و آموزشی مثل دانشگاه‌ها و فرهنگسراها و در جشنواره‌ها نمایش خواهد داشت اما اکران عمومی نمی‌شود. آخرین نمایش این مستند در جشنواره فیلم فجر روز سه‌شنبه از ساعت ۱۸ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

مستند «رویاهای دم صبح» سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه‌ای است که اسکویی درباره کانون اصلاح و تربیت ساخته‌است. در این مستند او سراغ دخترهای کانون اصلاح و تربیت می‌رود و با تمرکز بر چند کاراکتر، زندگی دختران زیر ۱۸ سال در کانون را روایت می‌کند. از ۲۳ بهمن این مستند در بخش نسل نو جشنواره برلین به نمایش درمی‌آید. «رویاهای دم صبح» در جشنواره مستند سینماحقیقت جایزه ویژه هیات داوران را همراه با مستند «فصل هرس» دریافت کرد و یکی از یازده مستند منتخب در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.