یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

سینمای ایران با «آذر، شهدخت...» و «طبقه حساس» به اسپانیایی‌ها معرفی می‌شود

فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز ودیگران

سینماپرس: برنامه «معرفی سینمای ایران» در اسپانیا گشایش یافته که از جمله آنها فیلم‌هایی چون «آذر، شهدخت...» و «طبقه حساس» هستند.

به گزارش سینماپرس، برنامه «معرفی سینمای ایران»، به منظور نمایش ۹ فیلم ایرانی، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و همکاری بنیاد سینمایی فارابی و خانه آسیا در فیلموتک اسپانیا گشایش یافت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ابتدای این مراسم که همزمان با سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در محل مجموعه فیلموتک اسپانیا گشایش یافت، خانم کاترین گواتیئر، مدیر فیلموتک اسپانیا طی سخنانی، ضمن تمجید از سینمای ایران، گفت: پس از گذشت سال‌ها که در فیلموتک اسپانیا، پخش فیلم‌‌های ایرانی متوقف شده بود، اکنون شاهد نمایش ۹ فیلم برتر ایرانی هستیم که از این رو می‌توان، رمز و راز و فرهنگ ایرانی را مشاهده کنیم.

پس از آن، خانم مننه گرس، مدیر فرهنگ و نمایشگاه‌های خانه آسیا ضمن تقدیر از بنیاد سینمایی فارابی و رایزنی فرهنگی ایران، به اهمیت و جایگاه فرهنگی ایران در صحنه جهانی اشاره کرد.

وی ضمن تمجید از جایگاه سینمای ایران، آن را نمادی از یک سینمای موفق ارزیابی کرد که می‌تواند برای مخاطبان غربی جاذبه‌های فراوانی داشته باشد. ایران دارای نقشی بزرگ در تمدن جهانی است

گرس، با اشاره به برگزاری «هفته فیلم» در بارسلون گفت: این رویداد فرهنگی ۱۲ بهمن‌ماه آغاز و با استقبال فراوان روبرو شده است. به گونه‌ای که بینندگان فیلم‌های ایرانی، از هنر سینمای ایران شگفت‌زده شده و در روزهای پایانی «هفته فیلم»، بسیار مشتاق بودند که فیلم‌های بیشتری از ایران به نمایش گذاشته شود.

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن قدردانی از همکاری خانه آسیا، فیلموتک اسپانیا و بنیاد سینمایی فارابی در نمایش فیلم‌های ایرانی، گفت: خوشحالیم که در سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، میزبان شما برای دیدن فیلم‌های جمهوری اسلامی هستیم

وی به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: انقلاب ایران، یک انقلاب فرهنگی بود که در سال ۱۹۷۹ به رهبری یک عالم دینی به پیروزی رسید. فرق اساسی این انقلاب با انقلاب‌های بزرگ معاصر، در توجه به ارزش‌ها و اعتقادات انسانی بود.

اسماعیلی ادامه داد: سینمایی که به ارزش‌های انسانی توجه می‌کند، مورد توجه جهانیان قرار گرفته است و در بسیاری از فستیوال‌های مهم جهانی سینما، جوایز ارزنده‌ای را کسب کرده است.                            

بنابر اعلام این خبر، برنامه «معرفی سینمای ایران» در اسپانیا با نمایش فیلم «شیفت شب» به کارگردانی «نیکی کریمی» آغاز شد و مقرر شده است تا فیلم‌های «آذر، شاهدخت، پرویز و دیگران»، «تراژدی»، «خداحافظی طولانی»، «قصه عشق»، «طبقه حساس»، «خانوم»، «وعده» و «جزیره رنگین» به نمایش گذاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.