دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

اهالی سینما و انتخابات ۷ اسفند

درخشنده: ایکاش نامزدهای انتخاباتی درباره افزایش بودجه فرهنگی و سینمایی کشور هم دغدغه و برنامه داشته باشند

پوران درخشنده

سینماپرس: پوران درخشنده کارگردان مطرح سینما در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند امسال گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس دهم تدبیری برای بودجه اندک فرهنگ و هنر بیندیشند تا تولیدات ارزشمندی در حوزه سینما ساخته شود. ایکاش نامزدها در خصوص اعتلای سینما و فرهنگ و این موضوع برنامه داشته باشند و آن را ارائه دهند..

کارگردان فیلم سینمایی «هیس، دخترها فریاد نمی زنند» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس ضمن دعوت از آحاد مردم به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور برای حضور در پای صندوق های رای افزود: متأسفانه وضعیت بودجه سینمای کشور به گونه ای است که شاید بتوان گفت هنرهفتم در کشور ما هیچ بودجه ای در اختیار ندارد. من معتقدم با این بودجه های اندک کار قابل توجهی در عرصه سینما نمی شود انجام داد و همانطور که بسیاری از کشورهای پیشرو در صنعت سینما بودجه های هنگفتی را برای تولید آثار سینمایی هزینه می کنند ما نیز باید این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه افرادی که در کمیسیون فرهنگی آن مشغول به کار می شوند بایستی آگاه باشند که تولید آثار سینمایی مبتنی بر ارزش های انسانی و اجتماعی می تواند کشور ما را در بسیاری از زمینه ها به رشد و اعتلا برساند. در هر حال نباید فراموش کرد که سینما رسانه ای مهم و تأثیرگذار در سطح جهان است.

درخشنده سپس با بیان اینکه سینما محلی برای تولید و تبادل افکار و اندیشه هاست اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید برای ارتقای سطح تفکر و فرهنگ عموم جامعه و همچنین تولید اندیشه کاری کنند تا آثار شاخص سینمایی زیادی در کشورمان به تولید برسد که هم در داخل و هم در خارج از کشور بتواند تأثیرات مثبت خود را برای کشور ما به ارمغان بیاورد.

کارگردان فیلم سینمایی «شمعی در باد» در بخش دیگری از این گفتگو خطاب به نمایندگان فعلی و آینده مجلس گفت: از فیلمسازان حمایت کنید؛ ما به حمایت شما نیاز داریم تا بتوانیم در راستای فرهنگ سازی عمومی گام های جدی و محکمی را برداریم.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: وضعیت تولید آثار سینمایی در کشور ما باید به گونه ای باشد که از همان ابتدای امر نظارت جدی بر روند تولید آثار وجود داشته باشد. باید فیلمسازان متعهد برای تولید فیلم ها انتخاب شوند تا پس از دریافت پروانه نمایش و ساخت با موضوعاتی چون توقیف، سانسور و... مواجه نشوند . من معتقدم نمایندگان مجلس می توانند شرایطی را فراهم کنند تا ما به این امر مهم در سینما دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: تولید فیلم های اجتماعی که نشان دهنده مشکلات متعدد است کاری شایسته و قابل تقدیر است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید حمایت جدی از این نوع فیلم ها و فیلمسازانی که در این حوزه فعال هستند و انصاف و عدالت را رعایت می کنند داشته باشند.

درخشنده بیان داشت: من شخصاً به عنوان یک فیلمساز اجتماعی مدت هاست دغدغه ساخت فیلمی در رابطه با «ازدواج سفید» که متأسفانه روز به روز دامنه آن در سطح کشور بیشتر می شود را دارم و در این راستا نزدیک به ۳ سال تحقیق جدی داشته ام و معتقدم که ساخت این گونه فیلم ها می تواند به مثابه تلنگر و هشداری به عموم افراد جامعه باشد و آن ها را از وضعیت بدی که در انتظارشان هست آگاه نماید.

کارگردان فیلم سینمایی «پرنده کوچک خوشبختی» ادامه داد: ما باید آگاه باشیم که هر فیلمسازی که روی معضلات اجتماعی انگشت می گذارد معاند نیست؛ قطعاً پشت تولید چنین فیلم هایی سلامت نیز وجود دارد و به همین دلیل باید روند تولید این گونه فیلم ها در کشور ادامه داشته باشد و نمایندگان مردم در مجلس و همینطور مسئولان فرهنگی کشور از تولید این آثار به شرط رعایت خطوط قرمز و حد انصاف حمایت کنند.

درخشنده در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: من از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی می خواهم که در جهت امر قانون کذاری پیگیر تصویب قانونی جدی در زمینه کپی رایت نیز باشند چرا که متأسفانه فیلمسازان و تهیه کنندگان سینمای ایران طی سال های اخیر ضربات زیادی را به دلیل نبودن قانونی مدون در این زمینه خورده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.