دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

گپی با تهیه کننده سینما و تلویزیون

ناگفته های مسعود ردایی از سکانس پایانی«مالاریا»/ احتمال نمایش عمومی فیلم شهبازی در اکران دوم نوروز ۹۵

مالاریا

سینماپرس: مسعود ردایی تهیه کننده سینما و تلویزیون که با فیلم «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت اعلام کرد که «مالاریا» احتمالاً در اکران دوم نوروز روی پرده می رود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اصولاً هر فیلمی در یک بازه زمانی محدود می تواند با استقبال عمومی مواجه شود و بهترین زمان اکران برای جدیدترین ساخته پرویز شهبازی هم قطعاً در نیمه ابتدایی سال ۹۵ است.

وی ادامه داد: من معتقدم اگر شرایط اکران این فیلم در این زمان فراهم شود مردم استقبال زیادی را از «مالاریا» به عمل خواهند آورد و این فیلم با فروش بسیار خوبی مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از نمایش فیلم در ایام جشنواره فیلم فجر پخش کننده های زیادی ابراز تمایل کردند تا پخش این اثر سینمایی را بر عهده بگیرند و ما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم پخش ایرانی و جهانی این فیلم را به صورت همزمان به عهده یک دفتر بسپاریم.

ردایی سپس با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد در ایام جشنواره فجر «مالاریا» را به درستی ندیدند اظهار داشت: متأسفانه برخی بر این تصور بودند که بخش هایی از این فیلم با دوربین موبایل تصویربرداری شده در حالی که ۴ دوربین حرفه ای در بسیاری از سکانس های فیلم به صورت همزمان تصاویر را ضبط می کردند و «مالاریا» یکی از آثار بیگ پروداکشن سینمایی ایران محسوب می شود.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: ما با توجه به بازخوردهایی که در ایام جشنواره از منتقدان و مردم دریافت کردیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است زمان این اثر سینمایی را حدود ۷ تا ۸ دقیقه کوتاه کنیم و بنا به مشورت هایی که میان بنده، هومن بهمنش به عنوان فیلمبردار و همچنین پرویز شهبازی صورت گرفت ترجیح دادیم که قسمت های موبایلی فیلم را حذف کنیم تا هم ریتم فیلم تندتر شده و هم دیگر کسی به این فکر نکند که ما با دوربین موبایل «مالاریا» را ساخته ایم.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «اولین انتخاب» در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه پرویز شهبازی با ساخت «مالاریا» سبک جدیدی از فیلمسازی را به سینما ارائه کرده است اظهار داشت: من معتقدم کسانی که در ایام جشنواره فیلم فجر نسبت به این فیلم موضع گرفتند باید چندین بار فیلم را ببینند تا از فراز و فرودها، پاسکاری های خوب میان نقش ها و شخصیت های مختلف و... آشنا شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هنگام اکران «مالاریا» در کاخ جشنواره مخاطبان تا انتهای فیلم در سالن سینما ماندند و مانند بسیاری از فیلم ها که یا سوت می زدند و یا دسته دسته از سالن سینما بیرون می آمدند با فیلم ما برخورد نکردند. در مورد این فیلم می شود گفت که در ادامه فیلم «نفس عمیق» ساخته شده است.

ردایی سپس با بیان اینکه علیرغم برخی از نظرات و انتقادات «مالاریا» فیلمی تلخ نیست و ماجرایی عبرت آموز دارد گفت: این فیلم پایان باز دارد و ما به جای اینکه در آن تلخی ها را ببینیم می توانیم برای آن پایان شادی را متصور شویم؛ عاقبت دو جوان فیلم می تواند برای بسیاری از جوانان جامعه که وضعیتی مشابه دارند عبرت آموز باشد و آن ها را از دوری از خانواده هایشان بر حذر دارد.

وی البته در این گفتگو بطور واضح و با توجه به نشانه های موجود در سکانس پایانی فیلم، هیچ اشاره ای به چگونگی پایان شاد برای فیلم نکرد.

این تهیه کننده تأکید کرد: من همواره در طول دوران کاری ام تولید آثار اجتماعی که مردم بتوانند با دیدن آن ها کسب تجربه کرده و آموزش ببینند مهم بوده و همیشه هم این راه را ملاک کار خود قرار داده ام.

وی در عین حال با انتقاد از توزیع جوایز فجر و نحوه عملکرد سلیقه ای داوران این رویداد تصریح کرد: من معتقدم نظر اعضای هیأت انتخاب بیشتر به سوی فیلم های آپارتمانی و تله فیلم هایی است که به اسم سینما در جشنواره حضور پیدا می کنند و از این رو احتمالاً سال آینده بنده به جای تولید یک فیلم عظیم سینمایی شاید با یک تله فیلم به جشنواره فجر بیایم تا اثرم مورد توجه قرار بگیرد!

ردایی در بخش دیگری از این گفتگو با تأکید بر اینکه سکانس نهایی این فیلم سینمایی به اندازه تولید چندین فیلم آپارتمانی هزینه برداشته اظهار داشت: در سکانس نهایی فیلم علاوه بر ده ها نفر از عوامل تولید، اسکله های سیار، ده ها غواص، نیروهای اورژانس و... حضور داشتند و برای اینکه فیلم طبیعی جلوه کند بازیگر نقش اول مان را در ۱۶۰ متر آب عمیق سد کرج رها کردیم، در حالی که غواصان برای نجات وی در زیر آب حضور داشتند و جدا از نیروهای انسانی تمامی وسیله های فیلمبرداری را برای برداشت این فصل از فیلم بیمه شده بود، آن وقت برای من جالب است که این نکات مهم توسط اعضای هیأت داوری جشنواره نادیده گرفته شد.

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «تهران پلاک یک» ادامه داد: متأسفانه در سینمای ما واژه بهترین فیلم به درستی تعریف نشده است و به همین دلیل ما بعضاً شاهد آن هستیم که در اقدامی عجیب یک فیلم جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را به صورت همزمان دریافت می کند؛ این در حالی است که برای انتخاب بهترین فیلم که جایزه آن را به تهیه کننده می دهند بایستی به بودجه ای که برای فیلم صرف شده توجه شود و همچنین ابزارها و امکانات استفاده شده در فیلم مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی افزود: ما امروز در سینمای کشورمان بیش از هرچیز دیگر به بازنگری در تعریف واژه ها نیاز داریم تا دیگر شاهد این نباشیم که یک فیلم ساده و بی هزینه و آپارتمانی و کلیشه ای جایزه بهترین فیلم را دریافت کند.

این تهیه کننده که تولید سریال نوروزی شبکه سوم سیما را بر عهده دارد در بخش دیگری از این گفتگو افزود: تصویربرداری سریال نوروزی «بیمار استاندارد» تا ۱۰ فروردین ادامه دارد و خوشبختانه ما تا به امروز طبق برنامه ریزی های قبلی مان پیش رفته ایم و هیچ مشکلی برای تولید این سریال نداشته ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما به همت مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صدا و سیما با فیلمنامه کامل، این سریال را جلوی دوربین بردیم که همین امر باعث شد تا در برنامه ریزی هایمان هیچ خدشه ای وارد نشود؛ هرچند که به دلیل محدودیت زمانی فشار روی گروه تولید بسیار بالاست و برخی از دست اندرکاران پروژه اصلاً هیچ ساعت استراحتی ندارند.

ردایی در خاتمه افزود: کار هم زمان تدوین می شود و قطعاً ما هیچ مشکلی در زمان پخش سریال نخواهیم داشت؛ موسیقی «بیمار استاندارد» هم در حال ساخت است و من اطمینان دارم در زمان پخش مخاطبان زیادی از این سریال استقبال خواهند کرد.

گفتنی است؛ بازیگران این سریال عبارتند از: بابک حمیدیان در نقش بهنام، جواد عزتی در نقش مسعود، اصغر سمسارزاده در نقش پوربنا، شیلا خداداد در نقش ترانه، پوریا پورسرخ در نقش حامد، روح اله کمانی در نقش شهاب و خاطره حاتمی در نقش فریبا، نیما شاهرخ شاهی در نقش مهرداد، حسین محب اهری در نقش پدر بهنام، هومن حاجی عبداللهی در نقش داوود و امیر غفارمنش در نقش بابک، سیروس میمنت در نقش پدر سحر، امید روحانی در نقش دکتر نادری، بهناز اکبریان در نقش نگار، عاطفه باقری در نقش گلاره، افسانه ناصری در نقش مادر سحر، بهزاد کریمی در نقش شعبده باز، بهزاد خرازی در نقش بیژن، علی میلانی در نقش اسماعیلی و...

عوامل پشت دوربین این سریال نیز بدین شرح است: فرشاد گل سفیدی (مدیر تصویربرداری)، علی احمدی (مدیر صدابرداری)، عادل معصومیان (دستیار کارگردان)، علی جودی(برنامه ریز)، (دستیاران کارگردان)، مجید گودرزی (مدیر تولید)، امیر شیبان خاقانی (تدوین گر)، مهناز غنی (طراح لباس)، گلرخ حقیقی (طراح صحنه)، مانی اسکندری (طراح گریم)، علی سعیدی (مدیر صحنه)، وحید شوکتی (منشی صحنه)، محمدرضا دلنوازی (جانشین تولید)، مجید لعل سنجیان(مدیر تدارکات)، ساناز بصیر(دستیار برنامه ریز) و حسام الدین خلوصی (عکاس).

این مجموعه‌ نوروزی به نویسندگی بهرام توکلی و با کارگردانی سعید آقاخانی توسط مسعود ردایی در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای برای پخش از شبکه سه در نوروز ۹۵ در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی صدا و سیما تهیه و تولید می‌شود.

نظرات

  • ارمغان ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۰۰:۲۱
    0 1
    ای بابا!! فیلم ضعیف و نچسب بود. هیشکی می آد بگه ماسته من ترشه؟! :))) عجبا! مالاریا وصله ناجوری در کارنامه شهبازی.
  • سعید ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۰۰:۴۲
    0 1
    فیلم خووبی نبود. آزاده نامداری اگه حذف می شد آیا اتفاقی می افتاد؟ آقای مسعود ردایی چرا خودتون رو ناراحت می کنید؟ بپذیرید که فیلم نامه در اصل افتضاح بود. پس با فیلم نامه مفتضح منطقاً فیلم خوبی نمی شه ساخت. چرا دلیل و برهان می آرید؟ به هر جشنواره ای این فیلم بره آبرو بره بیشتر!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.