چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸

اهالی سینما و انتخابات ۷ اسفند

جواد هاشمی: کمیسیون فرهنگی مجلس دهم باید با حضور هنرمندان شاخص تشکیل شود

سید جواد هاشمی در  بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان

سینماپرس: سیدجواد هاشمی بازیگر، تهیه کننده و کارگردان سینما در آستانه برگزاری انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ای ملی است و مردم با هر اندیشه و تفکری باید در انتخابات شرکت کنند و در آینده سازی کشور سهیم باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «پیشونی سفید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه این روزها زمزمه هایی از برخی افراد به گوش می رسد که چون نمایندگان مورد نظرمان رد صلاحیت شده اند ما در انتخابات شرکت نمی کنیم؛ این حرف صحیحی نیست و قطعاً در میان انبوه کاندیداهایی که برای حضور در مجلس دهم ثبت نام کرده اند افرادی وجود دارند که بتوان آن ها را به عنوان فرد اصلح انتخاب کرد و به او رأی داد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه چشم محافل سیاسی دنیا به انتخابات جمهوری اسلامی ایران دوخته شده است اظهار داشت: ما باید برای حفظ منافع ملی و دوری گزیدن از نگاه خصمانه معاندان و دشمنان کشورمان به صورت گسترده در پای صندوق های رأی حاضر شویم و از کیان کشور خود به خوبی دفاع کنیم.

هاشمی در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که از نمایندگان منتخب ملت در حوزه فرهنگ و هنر چه انتظاری دارد اظهار داشت: متأسفانه انتخابات در کشور ما بدل به مسأله ای صرفاً سیاسی شده و ما هیچ نماینده شاخصی در حوزه فرهنگی و هنری به عنوان کاندیدای حضور در مجلس شورای اسلامی نداریم. تعدادی از کاندیداهای طیف های مختلف هنری هم قطعاً چندان رأیی در میان مردم ندارند و همین امر باعث می شود تا نتوانیم نگاه روشنی به اتفاقات مثبت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «اخراجی ها ۲ و۳» خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی نیاز به حضور هنرمندان شاخص دارد؛ کسانی که دغدغه اهالی هنر را بدانند و به حوزه گسترده و مهم فرهنگ و هنر به خوبی آشنایی داشته و از سوی دیگر تحصیلات مرتبط با این حوزه را نیز داشته باشند تا هنرمندان مطمئن باشند که اتفاق مثبتی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری رخ می دهد.

وی افزود: طی تمامی سال هایی که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فعالیت می کند ما هیچ گونه مصوبه ای که بتواند مشکلات متعددی که گریبان گیر جامعه هنری شده را رفع کند نداشتیم و یکی از عمده ترین دلایل آن هم حضور افرادی در این کمیسیون بوده که کمتر با حوزه فرهنگ و هنر آشنایی داشته اند؛ حتی در روزگاری که آقای افخمی به عنوان یک سینماگر سرشناس و برجسته در مجلس ششم حضور داشتند نیز ما شاهد هیچ گونه تحول و اتفاق مثبتی در بحث فرهنگ و هنر نبودیم.

بازیگر فیلم سینمایی «حماسه مجنون» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: باید چرخه سیاسی به گونه ای در کشور ما به حرکت درآید که هنرمندان و طیف های مختلف دیگری به غیر از سیاسیون، از اصناف مختلف اقتصادی، اجتماعی و... برای حضور در انتخابات مجلس تمایل نشان دهند تا از این رهگذر بتوانیم مشکلات کشور را در تمامی زمینه ها برطرف سازیم؛ قطعاً اگر روزی در مجلس شورای اسلامی هنرمندان حضور داشته باشند ما می توانیم شاهد مصوباتی هنرمندانه باشیم که بتواند دل اهالی فرهنگ و هنر را خوش کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.