جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

در گفتگو با سینماپرس اعلام شد؛

هدف اصلی برگزاری جشنواره ملی «بهار» پرداختن به شعار سال مد نظر رهبری است

امین مختاری در نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال

سینماپرس: امین مختاری دبیر هنری جشنواره فیلم بهار در آستانه برگزاری نهمین دوره این جشنواره گفت: تولید آثار هنری مبتنی بر شعائری که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال مشخص می کنند می تواند موجبات گسترش این شعائر را در جامعه فراهم سازد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: رویکرد اصلی نهمین دوره جشنواره ملی «بهار» بر اساس شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» است که در تمامی بخش های جشنواره از جمله مقاله نویسی، هنری، ادبی، رسانه و نقد تحلیلی و توصیفی به آن توجه جدی شده است.

مختاری در ادامه این گفتگو در رابطه با بخش هنری این جشنواره اظهار داشت: بخش هنری جشنواره فیلم بهار در ۵ رشته فیلم، نماهنگ، کاریکاتور، عکس و پوستر برگزار می شود؛ قطعاً آثاری مورد توجه ما قرار می گیرند که بر اساس موضوعاتی همچون قانون گرایی، وحدت ملی، کرامت انسانی، امنیت اجتماعی، استقلال سیاسی، ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی، وفاداری ملی، اعتماد سیاسی، پایبندی به ارزش ها و... به دبیرخانه ارسال شده باشند.

دبیر هنری این دوره از جشنواره ملی بهار ادامه داد: البته به دلیل اینکه جشنواره بتواند گستردگی بیشتری داشته باشد ما در برخی از دوره های برگزاری جشنواره، موضوعاتی را به عنوان زیر مجموعه در نظر می گیریم که در سال جاری مساوات، مبارزه با فقر و فساد و... از جمله آن ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جشنواره ملی بهار توانسته در میان هنرمندان، دانشگاهیان و آحاد مردم طی این سال ها جایگاه خوبی را به دست بیاورد و همه ساله استقبال از این جشنواره بیش از گذشته می شود؛ به نحوی که ما امسال شاهد ارسال ۹۲۰ اثر هنری به دبیرخانه جشنواره بودیم که در این میان ۳۵۱ فیلم و نماهنگ، ۴۰۰ عکس، ۷۷ کاریکاتور، ۹۱ پوستر وجود داشت.

مختاری افزود: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره این روزها در حال بازبینی است که در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره ملی بهار که هفدهم اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار می گردد برترین های این بخش معرفی خواهند شد و جوایز خود را شامل سکه بهار آزادی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.

گفتنی است؛ مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی از سال ۱۳۸۳ با هدف تبیین آرما‌ن‌ها و اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بالابردن مشارکت دانشگاهیان در ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مبانی انقلاب اسلامی و ... راه اندازی و آغاز به کار نموده است و از سال ۱۳۸۶ اولین جشنواره فیلم بهار را بر اساس شعار «اتحاد ملی انسجام اسلامی» راه اندازی کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.