سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

نجفی: به زودی یک فیلم طنز را جلوی دوربین خواهم برد/ «الفیدا» همچنان درگیر بروکراسی های اداری است!

حسن نجفی در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما از اتمام نگارش فیلمنامه ای طنز به قلم خودش خبر داد و گفت: به زودی این فیلم طنز را جلوی دوربین خواهم برد و اطمینان دارم فضای فیلمنامه ای به گونه ای است که می تواند مخاطبان زیادی را به سالن های سینما بکشاند.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان هشتم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این فیلمنامه که همچنان عنوان آن قطعی نشده است طنزی اجتماعی است و قطعاً عامه مردم می توانند با آن ارتباط برقرار کنند؛ وقایع و داستان هایی که در آن رخ می دهد همگی از دل زندگی مردم همین اجتماع برآمده و در واقع ما بر اساس موقعیت های ایجاد شده صحنه های کمیک جذابی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما در نظر داریم از چهره های شاخص و شناخته شده سینمای کمدی برای این فیلم پر بازیگر استفاده کنیم و به نوعی داستان فیلمنامه ما مربوط به خود آن ها می شود؛ این فیلمنامه نیاز به فصل خاصی برای تولید ندارد اما امیدوارم که تولید آن تا اواسط فصل تابستان مهیا شود.

نجفی سپس با بیان اینکه فضای این فیلمنامه خیابانی و شهری است اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که فیلمنامه هایی که بخش اعظمی از آن ها در فضای خیابان می گذرند بهتر است در فصول گرم سال ساخته شوند و من هم امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که بتوانیم این فیلم را در زمان مناسب ساخته و سپس فوراً برای اکران آن اقدام کنیم.

کارگردان فیلم سینمایی «شرفناز» در پاسخ به این سوأل که به چه علت به سمت سینمای طنز گرایش پیدا کرده است گفت: متأسفانه دولت و سازمان سینمایی و همچنین تهیه کنندگان از سایر گونه های سینمایی چندان حمایتی نمی کنند و به اغلب فیلم ها زمان مناسبی برای اکران داده نمی شود و تنها آثار سینمایی طنز و کمدی هستند که همواره بهترین موقعیت را برای اکران و دیده شدن دارند و در واقع هر فیلمسازی مبادرت به ساخت فیلم های دیگر کند یا فیلمش در گیشه با شکست روبرو می شود و یا فیلم روی دست او مانده اصلاً زمانی برای اکران فیلمش نمی دهند از این رو من تصمیم گرفتم که این بار کاری کنم تا حداقل از اکران فوری فیلمم اطمینان داشته باشم.

این فیلمساز خاطرنشان کرد: خوشبختانه این فیلمنامه یک سرمایه گذار خصوصی دارد و هیچ بخشی از بودجه فیلم توسط دولت تأمین نمی شود و از همین رو قطعاً در حین تولید هیچ مشکلی این اثر سینمایی را تهدید نخواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به این که مدت هاست درگیر پیش تولید پروژه سینمایی «الفیدا» است اشاره کرد و در رابطه با چرایی تعویق تولید این فیلم با موضوع مقاومت گفت: «الفیدا» همچنان درگیر بروکراسی های اداری است و ما هیچ مشکلی برای تولید این فیلم نداریم و خوشبختانه فیلمنامه این اثر سینمایی برای چندمین بار بازنویسی و نهایی شده و هر زمان که تهیه کننده بتواند با مقامات ایران و ترکیه رایزنی هایش را انجام دهد فیلم را جلوی دوربین خواهیم برد.

نجفی در پاسخ به این سوأل که آیا این فیلم به دلیل حملات گسترده تروریستی در ترکیه ساخته نمی شود گفت: خیر؛ زمانی یکی از دلایل عدم کلید خوردن «الفیدا» این موارد بود اما امروز ما به طور جدی درگیر دریافت مجوزهای قانونی برای تولید فیلم از سوی کشور ترکیه هستیم و هیچ پاسخ قاطع و روشنی از سوی آن ها به ما داده نمی شود.

کارگردان فیلم سینمایی «آسمان مال من است» در خاتمه این گفتگو افزود: «الفیدا» فیلمی برای تمامی مردم جهان است و می تواند همذات پنداری بخش اعظمی از مردم در سراسر جهان را که «جنگ» را از نزدیک لمس و تجربه کرده اند جلب کند؛ این اثر سینمایی قطعاً یکی از ماندگارترین فیلم های استراتژیک سینمای ایران در حوزه مقاومت اسلامی خواهد شد و امیدواریم که شرایط تولید آن هرچه سریعتر فراهم شود.

گفتنی است؛ حسن نجفي در سال ۱۳۴۵ در تبريز متولد شد. او فعاليت هنري خود را با داستان نويسي آغاز كرد و در سال ۱۳۵۷ اولين حضور خود را در تئاتر تجربه كرد. در سال ۱۳۶۲ با نمايش «نيستان اول» كار حرفه اي تئاتر را آغاز كرد و در سال ۱۳۶۴ اولين فيلم كوتاه مستند خود را ساخت. پس از سال هاي ۷۶-۷۱ به اجراي خياباني تئاتر، ساخت كليپ، و تله تئاتر پرداخت كه حائز چند جايزه نيز شد. او همچنين از سال ۱۳۷۳ كار در تلويزيون را نيز آغاز كرد و با مجموعه ي: «بمان و با من بخوان»، «سرزنش»، «پاتوق»، «ميقات» و «آبي آفتابي» به ادامه فعاليت هنري خود پرداخت. نجفي در سال ۱۳۷۶ به عرصه سينما راه يافت و در فيلم «تولد يك پروانه» در سمت دستيار كارگردان به ايفاي نقش پرداخت. لازم به ذكر است كه او صاحب تأليفات متعددي همچون: «زوزه»، «حنانه»، «آگراند سيمان» و مجموعه داستان «و چراغ همچنان قرمز است» نيز مي باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.