چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

سینماگران؛ دیدنی یا شنیدنی! /۷

شریفی: سینماگران باید حرف بزنند و این مدیران هستند که باید گوش شنوا داشته باشند!

امیرحسین شریفی*

سینماپرس: امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: حرف آقای ایوبی بسیار غلط است؛ سینما با نقد و نظر زنده است و سینماگران باید حرف بزنند و این مدیران هستند که باید گوش شنوا برای شنیدن حرف های آن ها و بر طرف کردن مشکلات و مصائب شان داشته باشند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در واکنش به مصاحبه اخیر حجت الله ایوبی با یکی از خبرگزاری های نزدیک به دولت و بیان مطالبی عجیب مبنی بر اینکه «سینماگران بیشتر دیدنی هستند تا شنیدنی! پس من فیلم‌هایشان را می‌بینم و بگذارید حرف‌هایشان را نشنوم، چون فیلم‌هایشان از حرف‌هایشان جذاب‌تر است» اظهار داشت: سوأل من از آقای ایوبی این است که اگر اهالی سینما نباید درباره سینما حرف بزنند و دغدغه های خود را بیان کنند چه کسی باید در رابطه با سینما حرف بزند؟

وی ادامه داد: سینماگر باید عملکرد غلط مدیران را نقد کند تا سینمای کشور به رشد و تعالی برسد در غیر این صورت که جماعت سینمایی شبیه به جماعتی مرده می شوند که هیچ گونه تحرک و پویایی و حس زندگی در آن ها دیده نمی شود و قطعاً مخاطبان آثارشان هم نمی توانند با فیلم های این جماعت مرده ارتباط برقرار کنند.

شریفی سپس با بیان اینکه اصلاً متوجه نمی شوم که منظور آقای ایوبی از بیان این حرف چه چیزی بوده است اظهار داشت: اهالی سینما نمی توانند مشکلات عدیده شان را که شامل مشکلات صنفی از جمله مسائل معیشتی می شود را به صورت تصویرسازی شده به رئیس سازمان سینمایی ابراز کنند؛ بهتر است ایشان توجه جدی به مسائل عدیده ای که این روزها باعث بیکاری، خانه نشینی و مصیبت سینماگران شده توجه نشان دهند و به جای اینکه سینماگران را وادار به سکوت کنند از آن ها برای برطرف شدن مشکلات حمایت نمایند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» خاطرنشان کرد: این روزها شرایط کار برای بخش اعظمی از اهالی سینما فراهم نیست و تنها برخی از افرادی که جزو باند نزدیک به رئیس سازمان سینمایی هستند می توانند در سینما کار کنند و بقیه تهیه کنندگان و کارگردانان همواره با مشکلات زیادی دست به گریبان هستند و جایی برای کار در سینما ندارند؛ با توجه به این مسائل نمی دانم که آقای ایوبی چگونه می خواهند که سینماگران فیلم بسازند و حرف هایشان را در فیلم هایشان بیان کنند؟

این تهیه کننده با تأکید بر اینکه ما احتیاج به یک سینمای آزاد داریم گفت: سینما باید برای سینماگران شود و از دست عده ای افراد که به اسم سینماگر مشغول کار در سینما هستند و به آن ها امکانات دولتی تعلق می گیرد خارج شود؛ ما نیاز به سینمایی داریم که بتوانیم آثار ارزشمند ایرانی - اسلامی را در آن تولید کنیم و از سوی دیگر خود را از جهت تکنیکی نیز به روز کنیم تا اعتبارمان در سطح سینمای جهان روز به روز افزون گردد.

وی در خاتمه اظهار داشت: آرزو دارم تمامی سینماگران بتوانند با آرامش خاطر در سینمای کشور فعالیت کنند و کسی مانع کار آن ها نشده و شرایط کار به صورت عادلانه و یکسان برای همگی ایشان فراهم گردد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.