چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

قوی تن: «سپیده و مه» بعد از ماه رمضان در شمال کشور جلوی دوربین می‌رود/ فیلم‌های خاص در سینمای ما مهجور می مانند

علی قوی تن

سینماپرس: علی قوی تن نویسنده و کارگردان سینما از اتمام بازنویسی فیلمنامه «سپیده و مه» خبر داد و گفت: این اثر سینمایی بعد از اتمام ماه مبارک رمضان در شمال کشور با حضور بازیگران بومی و محلی جلوی دوربین می رود و احتمالاً اولین رونمایی آن در جشنواره فیلم کودک اصفهان خواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب، مهتاب، زمین» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من همواره از یک سبک فیلمسازی پیروی می کنم و از این رو «سپیده و مه» هم قطعاً در راستای سایر فیلم های قبلی ام و در همان حال و هوا و فضای خاص تولید خواهد شد که متأسفانه مسئولان سینمای کشور چندان از این گونه فیلم ها حمایت نمی کنند.

وی سپس با انتقاد از عملکرد گروه سینمایی «هنر و تجربه» گفت: فیلم های خاص در سینمای ما بسیار مهجور مانده و مسئولان سازمان سینمایی در نهایت این نوع فیلم ها را در گروه هایی مانند هنر و تجربه اکران می کنند که عموم مردم از این گروه استقبال نکرده و همین باعث دیده نشدن و مهجوریت فیلم های ما می شود؛ این در حالی است که تا همین چند سال قبل و دوره های مدیران قبلی سازمان سینمایی سینماهای ممتازی برای اکران این نوع آثار سینمایی در نظر گرفته می شد و مدتی این فیلم ها روی پرده باقی می مانند و اگر کف فروش را حفظ نمی کردند از پرده سینماها پایین کشیده می شدند.

قوی تن خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان سینمای کشور به جای اینکه از این نوع فیلم ها حمایت کنند با انجام راهکارهایی به این نوع سینما آسیب می زنند و امیدوارم شرایطی مهیا شود تا در دولت بعدی ما بتوانیم شاهد حمایت جدی و ویژه از این نوع آثار سینمایی باشیم؛ من در حال حاضر می توانم این جمله را بگویم که متأسفم که فیلم های خاص در سینمای ما مهجور می مانند!

کارگردان فیلم سینمایی «پرواز بادبادک ها» سپس به جزئیات جدیدترین اثر سینمایی اش اشاره کرد و گفت: در این فیلم مانند سایر آثار قبلی ام نمی توانم از چهره سینمایی استفاده کنم چرا که فضا و داستان فیلم چنین امری را مطالبه نمی کند و از سوی دیگر متأسفانه شرایطی در سینمای ما حاکم شده که اغلب بازیگران نمی توانند با سینمای ضعیف مستقل که بودجه چندانی در اختیار ندارد کنار بیایند.

وی افزود: «سپیده و مه» تماماً در شمال کشور ساخته می شود و قهرمان اصلی ما نیز یک کودک است که اتفاقاتی را در طول داستان رقم می زند و اطمینان دارم پتانسیل و ظرفیت داستان آنقدر بالا هست که بتواند مخاطبان کودک و نوجوان را ترغیب به تماشای این اثر سینمایی در سالن های سینما کند.

این فیلمساز سپس در پاسخ به این سوأل که آیا فیلمش را برای حضور در جشنواره آماده می کند گفت: امیدوارم که زمان این اجازه را به ما بدهد که بتوانیم «سپیده و مه» را در جشنواره فیلم کودک اصفهان رونمایی کنیم در غیر این صورت فیلم را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آماده سازی خواهیم کرد البته این در حالی است که سیاست گذاری مسئولان سازمان سینمایی بر این امر باشد که از فیلم های کودک و نوجوان در جشنواره فجر حمایت کنند در غیر این صورت ترجیح می دهم فیلمم را برای حضور به جشنواره های جهانی بفرستم.

کارگردان فیلم سینمایی «نسکافه داغ داغ» خاطرنشان کرد: پرسش من از مسئولان سینمای کشور این است که چگونه معتبرترین فستیوال های جهانی فیلم های من و سایر فیلمسازانی که آثار خاص سینمایی تولید می کنند را می پذیرند و به آن ها بها می دهند اما در کشور ما شرایطی فراهم نیست تا از این نوع آثار سینمایی حمایت شود؟؛ فیلم آخر من حداقل در ۱۷-۱۸ جشنواره معتبر جهانی پذیرفته شد و توانست در برخی از آن ها نیز جوایزی را کسب نماید، این بدان معنا است که فیلم من حداقل استانداردهای سینمایی را دارا بوده است اما مسئولان سینمایی کشور ما به این نوع استاندارها پایبند نیستند و به آن اهمیتی نمی دهند.

گفتنی است؛ علی قوی تن متولد ۱۳۴۳ درگز است. وی فعاليت سينمايی را سال ۱۳۶۱ با ساخت فيلمهای كوتاه ۸ م. م و ۱۶ م. م و مستند آغار كرد و سال ۱۳۶۸ با ساخت فيلم نيمه بلند «غبار» و دريافت مجوز حرفه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد سينمای حرفه ای شد. فيلم «عشق من، شهر من» نخستين فيلم سينمايی اوست.

۱۲ فیلم در کارنامه علی قوی تن به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «بازگشت»، «سرود تولد»، «آدمکها» و ... اشاره کرد.

نظرات

  • محمد ۱۳۹۵/۰۳/۰۷ - ۱۱:۴۱
    0 0
    متاسفانه اثار ایشون ضعیف هست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.