پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

وزیر ارشاد:

اکران «۵۰ کیلو آلبالو» از اشتباهات سازمان سینمایی بود/ نسخه نمایش خانگی حتما باید اصلاح شود

علی جنتی در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

سینماپرس: علی جنتی گفت: مسئول اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» کسانی هستند که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.

به گزاررش سینماپرس، اکران فیلم مستهجن ۵۰ کیلو آلبالو به کارگردانی مانی حقیقی با اعتراض رسانه های دلسوز و مردم مومن و انقلابی همراه شد و در ادامه آن نیز منجر به ارسال یک پیاله آلبالوی فاسد از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برای حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و متولی نمایش ابن فیلم روی پرده سینما گردید.

این در حالیست که علی جنتی وزیر ارشاد در دیدار هفته گدشته خود با مراجع عظام در قم اعلام کرده بود: اگر از چگونگی فیلم ۵۰ کیلو آلبالو خبر داشتم اجازه ساخت و اکران به آن نمی دادم!

حالا نیز جنتی در گفتگویی با روزنامه اصلاح طلب شرق از مواضع خود عدول نکرده است و همچنان از اکران این فیلم شرمنده است. متن این گفتگو را در زیر می خوانیم:

آقای جنتی اخیرا بار دیگر حواشی‌ای درباره دو فیلم شکل گرفته است؛ برای مثال در باره فیلمی مانند «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود پشت‌سرگذاشتن مراحل قانونی در سازمان سینمایی، از سوی برخی‌ها فشار آورده می‌شود تا نسخه نمایش خانگی آن اصلاح یا همان سانسور شود. این در حالی است که اظهارات آقای نوش‌آبادی، ‌سخنگوی وزارتخانه، در نشست مطبوعاتی اخیر، ‌مبنی بر ممیزی فیلم در نمایش خانگی، مهر تأییدی بر سخنان معترضان بود. دراین‌صورت آیا وزارت ارشاد از مواضع خود عدول نکرده است؟ ‌
فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» با وجود آنکه مجوز اکران گرفته و از آن هم استقبال شده، ‌اشکالات فراوانی دارد. من پس از اعتراض‌هایی که توسط برخی رسانه‌ها انجام شد، شخصا آن را بازبینی کردم. واقعا فیلم نامناسب و مغایر سیاست‌های دولت است. فروپاشی و سقوط خانواده را ترویج می‌کند و با آرایش نامناسبِ بازیگران الگوی نامناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین من شخصا مخالف اکران این فیلم هستم. ربطی به مخالفت برخی رسانه‌ها هم ندارد.
 دراین‌صورت چه کسانی مسئول آن هستند؟
کسانی که مجوز اکران آن را داده‌اند و منتخب وزارت ارشاد هستند. این جزء اشتباهات آنان است.
به‌هرحال اکران فیلم با وجود فروش بسیار خوبش به پایان رسیده است؛ آیا در نسخه نمایش خانگی باید اصلاح شود؟ ‌
حتما باید اصلاح شود.
نظر شما درباره فیلم «فروشنده» و همین‌طور درباره سخنان آقای نوش‌آبادی که در جلسه مطبوعاتی اخیرشان اعلام کردند فیلم با ملاحظاتی اکران می‌شود، چیست؟
فکر نمی‌کنم مشکلی داشته باشد. البته تاکنون آن را ندیده‌ام.
 پاسخ‌ شما به نامه سرگشاده کارگردان فیلم «٥٠ کیلو آلبالو» چیست؟
باید نامه ایشان را بخوانم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.