یکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

انتظارات اهالی سینمای کشور از مدیریت جدید خانه سینما/۴

صمدی: شاهسواری مدیری دردآشنا نسبت به مسائل اهالی سینما است/ نیاز به اتحاد و همدلی برای حل مشکلات عدیده سینما داریم/ نباید دست هنرمندان جلوی کسی دراز شود

یدالله صمدی در نشست نقد و بررسی فیلم پدر آن دیگری

سینماپرس:یدالله صمدی کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با تغییر مدیریت خانه سینما و در آستانه سومین سال بازگشایی این نهاد صنفی گفت: شاهسواری مدیری دردآشنا نسبت به مسائل اهالی سینمای کشور است و از همین رو حضور وی در خانه سینما می تواند نویدبخش حل مشکلات صنفی هزاران عضو خانه سینما باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: منوچهر شاهسواری طی بیش از ۲۰ سال گذشته یکی از مسئولان برجسته خانه سینما بوده و من شخصاً طی تمامی سال هایی که سمت مدیرعاملی خانه سینما را بر عهده داشتم و یا در کانون کارگردانان سینمای ایران سمت داشتم شاهد آن بودم که او به طور مداوم و پیوسته با جان و دل برای رشد و اعتلای سینمای کشور به همه افراد مشاوره می دهد و با همه افراد همدلی و تعامل دارد و اصلاً به این فکر نمی کند که نامی از وی برده شود.

این فیلمساز سینمای کشور سپس با بیان اینکه یک دست صدا ندارد و همه اهالی سینمای کشور باید یک صدا و همدلانه پشتیبان شاهسواری باشند و او را باور کنند اظهار داشت: ما در حال حاضر نیازمند اتحاد و همدلی میان تمامی اعضای صنوف خانه سینما هستیم و معتقدیم که اگر این اتحاد و همدلی وجود نداشته باشد ما هرگز نمی توانیم مشکلات عدیده ای که سینماگران سال ها است با آن دست و پنجه نرم می کنند را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید برای پیاده سازی افکار و ایده های مثبت کمک کنند؛ چرا که خانه سینما به بودجه دولتی متصل است و از آنجا که بودجه فرهنگی کشور بسیار اندک است ما نمی توانیم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی متوقع باشیم تا پول بیشتری در اختیار خانه سینما بگذارند و رسیدگی به اوضاع اهالی سینمای کشور نیازمند تدبیر جدی از سوی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی است تا با افزایش بودجه فرهنگی کشور کاری کنند تا به طور کل مشکلات سینماگران برطرف شود.

کارگردان سریال تلویزیونی «شوق پرواز» افزود: این مشکلات در زمان مدیریت زنده یاد سیف الله داد نیز در سینمای ما وجود داشت و با اینکه زنده یاد داد همواره در پی رفع مشکلات اهالی سینمای کشور بود به دلیل کمبود بودجه شدید خانه سینما نمی توانست چندان کاری از پیش ببرد.

صمدی سپس با اشاره به برخی از مشکلات امروز اهالی سینمای کشور گفت: تأسیس صندوق بیمه بیکاری و تأمین امنیت شغلی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید هرچه سریعتر در خانه سینما پیگیری و پیاده سازی شود؛ متأسفانه در حال حاضر بسیاری از دست اندرکاران سینمای کشور در بیکاری به سر می برند اما برای احترام به فرهنگ و هنر کشور صدای شان در نمی آید و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران سینمای کشور باید در پی آن باشند تا دست هنرمندان این مرز و بوم جلوی دیگران دراز نشود؛ این در شأن هنرمندان این سرزمین نیست که این چنین مورد بی مهری و بی حرمتی قرار بگیرند و من یقین دارم که منوچهر شاهسواری ایده های بسیار خوب و افکار سازنده ای برای حل این وضعیت بغرنج دارد و قطعاً امانتی به اسم خانه سینما را که در دست گرفته به شایسته ترین شکل ممکن به صاحبان آن یعنی تمامی اهالی سینمای کشور بازپس می دهد.

گفتنی است؛ یدالله صمدی کارگردان سینمای ایران است که کارگردانی فیلم هایی همچون: «مردی که زیاد می دانست»، «دو نفر و نصفی»، «شهر آشوب»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «ساوالان»، «معجزه خنده»، «دمرل» و... را بر عهده داشته و ضمن دریافت چندین سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر مدتی هم سمت مدیرعاملی خانه سینمای ایران بر عهده وی بوده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.