چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

انتظارات اهالی سینمای کشور از مدیریت جدید خانه سینما/۱۰

لقمانی: تأمین امنیت شغلی و بیمه تمامی اهالی سینمای کشور باید در رأس کارهای مدیریت جدید باشد/ شأنیت صنوف و سینماگران را به آن ها باز گردانید

علی لقمانی

سینماپرس: علی لقمانی فیلمبردار سینما همزمان با تغییر مدیریت خانه سینما و در آستانه سومین سال بازگشایی این نهاد صنفی گفت: تأمین امنیت شغلی و بیمه تمامی اهالی سینمای کشور باید در رأس کارهای مدیریت جدید باشد چرا که تأمین چنین نیازهایی جزو اهداف اولیه خانه سینما است و اگر مدیران خانه سینما به این نکات توجه نکنند به بیراهه می روند.

فیلمبردار فیلم سینمایی «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در حال حاضر بسیاری از سینماگران نیازمند جدی بیمه هستند و این در حالی است که خانه سینما مدت های مدیدی است به بسیاری از اعضای خود بیمه پایه تأمین اجتماعی اختصاص نمی دهد و از سوی دیگر بیکاری بخش اعظمی از اهالی کاربلد سینمای کشور به دلیل آن است که هر فردی از راه رسیده به عنوان سینماگر در حرفه های مختلف مشغول به کار شده و این امر هم به آن دلیل است که مبحث تأمین امنیت شغلی اهالی سینما تنها در حد حرف باقی مانده و کسی به آن توجهی ندارد.

وی سپس خطاب به مدیرعامل جدید خانه سینما گفت: شأنیت صنوف و سینماگران را به آن ها باز گردانید؛ اگر نیازهای اولیه و ابتدایی اهالی سینمای کشور در اختیارشان قرار بگیرد خانه سینما به اهداف، آرمان ها و اساسنامه خود به درستی عمل کرده و شأن سینماگران نیز حفظ می شود و همه سینماگران هم از جان و دل برای خانه شان مایه می گذارند در غیر این صورت اهالی سینما نسبت به خانه سینما دلسرد خواهند شد.

لقمانی در بخش دیگری از این گفتگو خاطرنشان کرد: البته ما باید بدانیم که خانه سینما شرایطش منفک از شرایط کلی جامعه نیست و وقتی وضعیت اقتصادی کشور طی سال های اخیر روز به روز خراب تر از گذشته شده و بازاری برای تولید و عرضه هیچ محصولی وجود ندارد، خانه سینما هم از جامعه و کشور جدا نبوده و همین شرایط بغرنج را دارد.

فیلمبردار فیلم سینمایی «عروس آتش» با تأکید بر اینکه خانه سینما مستقیماً به بودجه دولتی متصل است اظهار داشت: هرگونه آسیب در بخش های اقتصادی کشور می تواند مستقیماً به اهالی سینمای کشور فشار وارد کند؛ البته ما نسبت به برخی اتفاقات اخیر مانند افزایش فروش فیلم های سینمایی بسیار خوش بین هستیم که مشکلات معیشتی سینماگران برطرف شود و تولید در سینما افزایش پیدا کند اما تمامی این رشد و پیشرفت ها در دستان مدیران سینمایی است که باید با تدبیر جدی برای دستیابی به آن اهتمام ورزند.

این فیلمبردار سینما در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم تمامی اهالی صنوف خانه سینما با تدبیر و اتحاد دست در دست یکدیگر بگذارند و مدیریت جدید خانه سینما را کمک کنند تا همه بتوانیم از این شرایط سخت گذر کنیم.

گفتنی است؛ علی لقمانی فارغ‌ التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و دانشگاه هنر در رشته سینما است و تاکنون مدیریت فیلمبرداری بسیاری از آثار شاخص سینمای کشور را بر عهده داشته است. از جمله فیلم های وی می توان به: «گفتگو با سایه ها»، «جعبه موسیقی»، «طبل بزرگ زیر پای چپ»، «بی خود و بی جهت»، «آلزایمر»، «عیار ۱۴»، «جمعه»، «سفر سرخ»، «شهر زیبا»، «نفس عمیق»، «مهره»، «ماه مهربان» و... اشاره کرد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.