شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

واکنش سینماگران و اهالی هنر و رسانه به بازدداشت دکتر حسن عباسی/ #معلم_انقلاب_را_آزاد_کنید

شمقدری-ده نمکی-یامین پور-فیوضی-عظیمی-آقامحمدیان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و اهالی هنر با ایراد متن ها و دلنوشته هایی به بازداشت دکتر حسن عباسی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، تعدادی از سینماگران و اهالی هنر با انتشار #حسن_عباسی_را_آزاد_کنید و همچنین #معلم_انقلاب_را_آزاد_کنید حمایتشان را این استاد دانشگاه اعلام کردند.
 

مسعود ده‌نمکی در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:

حزب اللهی‌ها مرغ عزا و عروسی هستند. حال عباسی را خوب می‌فهمم چون بارها به پای توقیف نشریات و حملات خودی و غیر خودی، مزه تنهایی را چشیده‌ام.

واکنش جواد شمقدری به بازداشت استاد حسن عباسی

بسم الله الرحمن الرحیم                                                                                                                                                                

چه کار باید کرد، وقتی عاملان ولنگاری فرهنگی در بستر بی خیالی غنوده اند، و نفوذی ها در تاروپود ها رخنه کرده اند، واشرافیگری سکه روز شده است، و چپاولگران حقوقهای نجومی ، ذخایر انقلاب می شوند؟

 چه باید کرد وقتی وعده تو خالی و خبر دروغین عبور از رکود مضحکه هر کوی و برزن است، یا این که گفته می شود اوضاع اقتصاد به سامان است! در حالی که محرومان این سرزمینِ پر از منابع روزمینی و زیرزمینی ، سر گرسنه بر بالین شب می گذارند؟ چه باید کرد وقتی شعار حیات بخش و دشمن شکن "مرگ بر آمریکا" تنها بعد از سه دهه از انقلاب استکبارستیز اسلامی، توسط برخی برجستگان! شعار توخالی قلمداد می شود، و عبارت قدرتهای جهانی جای استکبار را می گیرد و ترس از آنان نشانه عقل و تدبیر می شود، و ناکامی ها و شکست های مذاکره با آنان (برجام) عزت و پیروزی و برد محاسبه می گردد؟

چه باید کرد وقتی تکرار واژه مبارک "مقام معظم رهبری" لقلقه زبان قرار می گیرد، در عین حال که کلام و رهنمودهای مستدل و منطقی و مدبرانه او هر صبح و شام مورد بی حرمتی و بی اعتنایی واقع میشود؟ چه باید کرد وقتی دلسوزان دلواپس وادادگی ها، خار در چشم و استخوان در گلو ، محکوم به سکوت می شوند و در این میدان کم "رجال" اشباه الرجال عاشق فراگ دم دار عموسام،
میدان دار رسانه ها، شده اند؟ چه باید کرد؟!

و اما... از سوی دیگر،  در جبهه مخالف و معاند که نفوذشان در لایه های مختلف معلوم و مبرهن است، خوش خیالی موج می زند. آنان که صدای خود را در حمام شنیده و از آن لذت برده اند گمان می کنند جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رفتار سراسر نفاق و دشمنی کینه توزانه آنان را رصد نمی کند، بی تردید بنیان مرصوص جبهه انقلاب خواب را از چشم خواب زدگان خواهد زدود، این را همه مردم می دانند که فریادهای دلواپسی دیروز حق طلبان انقلابی، امروز چون حقیقت خورشید تابان است!
 
از نگاه معاندان، باید بتوان در جبهه فرهنگی انقلاب رخنه ایجاد کرد! چون تا وقتی ارتش و سپاه گوش به فرمان امام خویش اند، برهم زننده اقتدار دشمن در شام و عراقند.

و وقتی استاد استراتژیست مانع نفوذ خوش نشینان است، باید بتوان یکی را به دام انداخت، تا شاید وسوسه ی خناسان نابکار در دلهای لزران کاری از پیش ببرد! از نگاه آنان باید بتوان یکی را گیر انداخت، تا نتیجه هر چه باشد، برد برد باشد!! و ضمن این که حواس های جمع مردم از صحنه اصلی ناکارامدی مسوولان پرمدعا پرتاب می شود، تیغ تیز جبهه انقلاب هم کند شود و از این طریق دل ارباب کدخدا را هم خوشنود سازند؛ چه بهتر از این برای آنان؟!!!

پس چه بهتر که به سراغ یکی از موثرترین عمارهای انقلاب بروند! و از میان هزاران جملات مفید و درست و نیک گفته ی او، یک جمله دوپهلویی را که در بدترین حالتش می تواند سهو لسان باشد، در تقطیع تصویری ، عمدی  جلوه دهند! پس، در این بازی منافقانه، حسن عباسی (رزمنده، جانباز، استاد دانشگاه، استراتژیست، و معلم فداکار) باید گرفتار شود و می شود!!!

تا سرپناه او ، چند صباحی زندان باشد.

او که همیشه اجاره نشین است، پس بگذار چند صباحی در خانه اجاره ای زندان شب را به صبح برساند، تا ذخیرگان حرامخوار دولت در کاخ های عاریت گرفته شاهنشاهی، آروغهای سیریشان را با صدای بلندتر فریاد کنند، و در عوض شاگردان و دوستان او و دیگر آزادگان این سرزمین در حول و ولا بیفتند، که چه باید کرد؟!

به یمن ایمانهای صادق، امت راه امام خویش را خوب می شناسد و فریب  دشمن نمی تواند چشم بصیرت او را کور کند. کینه دشمن در جنگ نرم با امت و امام، تفنگ بی گلوله است، یعنی اسباب بازی کودکانه ای در دست کودکی کر و لال! دیری نمی پاید که نسل انقلابی امروز درسی سخت به آمریکا و صهیونیست و اذنابش بدهد  و دستهای پلیدش را در این دیار، از هر آستینی که بیرون آید، رسوا کند و به وقتش، با اذن امام خود با شمشیر حیدر کرار قطع نماید.

ان شا الله.

واکنش وحید یامین‌پور به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:
اتفاقی که با شیطنت شیاطین برای دوست بزرگوارم جناب آقای عباسی افتاده، تلخ و عبرت انگیز است. بیشتر از آن بابت که شاکی این پرونده هم سروران عزیزی چون سرداران انقلابی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
صرف نظر از چیستی این واقعه درباره ابعاد کیفری این رخداد مطلبی را به عرض می رسانم:
جناب آقای عباسی بزودی آزاد خواهند شد و طبعاً برای ایشان قرار منع تعقیب صادر خواهد شد. چرا؟
اتهامی که متوجه ایشان است، نشر اکاذیب موضوع ماده 698 قانون مجازات اسلامی است. این جرم از دسته جرایم تعزیری درجه شش به پایین است (مطابق ماده 19 همان قانون).
ماده 105 ق.م.ا نیز مقرر کرده که جرایم تعزیری درجه شش با انقضاء پنج سال مشمول مرور زمان شده و قابل تعقیب نیست.
با توجه به اینکه قطعه فیلم منتشر شده مربوط به بیش از شش سال پیش است، قابل تعقیب نخواهد بود.
صرف نظر از این، عنصر معنوی جرم مذکور محل تردید جدی است و نامه سردار پوردستان نشان می دهد حتی شاکی پرونده نیز معتقد است جناب عباسی اراده ی اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی نداشته است.

مهدی فیوضی در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:

یا لطیف

فرازهایی خلاصه شده از کلام بصیرانۀ امام خامنه ای:
* دستی هنرمندانه، زیرکانه و هوشمندانه، عناصر جبهه دشمن را در داخل ایران حرکت می‌ دهد.
* می‌ خواهند ایمان‌ ها را سست و امید ها را کور کنند.
* می ‌خواهند در جمع ها، اختلاف و تشتّت ایجاد کنند.
* جبهه دشمن، عناصر ضعیف جبهه خودی را جذب می‌کند و عناصر با استقامت را می‌کوبد.
* فریب خوردن هم امروز جرم است. دشمن را نشناختن هم جرم است.

این حقیر از هیچ کدام از عناصر ضعیف یا معاند نظام توقعی ندارم که در زمینِ طراحی شده توسط دشمنان نظام بازی نکنند، زیرا آنها سهواً و عمداً درگیر این بازی هستند؛ اما استدعا دارم که مسئولین قوه قضائیه و نیروهای مسلح مراقبت کنند و نا خواسته در این زمین لغزنده بازی نکنند.

آیا زندانی کردن استادی که شش سال قبل ـ سر کلاس درس ـ به قول فرماندهان ارتش پُر افتخار ، حرف نسنجیده ای زده و عذر خواهی هم کرده ، با بصیرت و دشمن شناسی مسئولین امر همخوانی دارد؟ آیا توجه کرده اند که چرا پس از شش سال این موضوع توسط رسانه های بیگانه مطرح می شود؟ آیا تخریب اقتدار نظام که توسط دو بال منسجم و محکم نظام ( ارتش و سپاه ) زیر چتر ولایت ایجاد شده ، هدف شیطان بزرگ و نفوذی های لیبرال و سکولار آن نیست؟ آیا استاد حسن عباسی، تئوریسین اقدار، به جرم اقتدار زدایی باید زندانی شود؟ آیا استاد حسن عباسی سر یک کلاس علمی، قصد نشر اکاذیب و فراهم کردن جوّ بدبینی نسبت به نیروهای مسلح داشته؟ آیا وزیر امور خارجه نگفته ” آیا شما فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمبش تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد، از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ ” آیا رئیس جمهور نگفته ” با شعارهای توخالی نمی شود مقابل قدرتهای بزرگ بایستیم؟ ”

دوباره سخن رهبر عزیزمان را یاد آور می شوم: ” فریب خوردن هم امروز جرم است، دشمن نشناختن هم امروز جرم است”
امیدوارم هیچ یک از شما مسئولین امر ، امروز مجرم نباشید!

با تشکر از بصیرت و درایت شما

مهدی فیوضی / نویسنده و کارگردان سینما

شفیع آقام محمدیان نیز در واکنش به دستگیری حسن عباسی نوشت:

سلام بر عمار انقلاب اسلامی استاد حسن عباسی

بدون شک در عصر حاضر انقلابی ماندن جرم محسوب می شود و هزینه دارد.

امروزه فریاد مجاهدت های خیلی ها در لابلای هزارتوی نیرنگ سیاست کاران و دغل بازان رنگ باختند. به جد باید گفت شما نماینده فریاد مجاهدت های حقایق این مردمید.

مهدی عظیمی میرآبادی نیز در واکنش به دستگیری استاد حسن عباسی نوشت:

استاد عزیزم جناب دکتر عباسی، سلام

غم مخورید، هر که بامش بیش، برفش بیشتر! حرف حق زدن، تاوان دارد.

همه می دانند که زندانی شدن شما به خاطر آن جمله قابل تفسیر راجع به ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی، بهانه بعضی هایی است که نه از ارتش دل خوشی دارند و نه از سپاه؛

آنهایی که گمان می کنند با این بازی ها می توانند صدای حق را تضعیف کنند. بگذارید به همین دلخوشی، شاد باشند!

شما شاگردانی را تربیت کرده اید، که هر کدام یک استاد عباسی اند، اگر می توانند همه را به زندان بیندازند؛ که قطعا نمی توانند! پیروز باشید.

علی‌رضا قزوه در واکنش به بازداشت استاد حسن عباسی نوشت:

دارند می‌روند
سراغ ابوذرها، عمارها
در روزگاری که انقلابی بودن
بهای سنگینی دارد...

محمد علی رامین نیز در واکنش به بازداشت حسن عباسی نوشت:

برادر حسن عباسی، منزل نو مبارک ....

ما برایت مرثیه نمی خوانیم، اندکی صبر کن،

یا ما همسایه ات می شویم، یا جایت را تقدیم خائنین می کنیم ...

بر پایه این گزارش برخی دیگر از هنرمندان و فعالان رسانه ای از جمله محمد حسن قدیری ابیانه، سعید قاسمی، محمد ایمانی، حمید رسایی، علی اکبر رائفی پور، حمید بهمنی و ... نیز با انتشار مطالبی به بازداشت دکتر حسن عباسی اعتراض کردند.

برچسب‌ها

نظرات

  • آرش ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۵:۳۷
    0 2
    سلام. اینجا ایران است و ما در هر پست و مقام و با هر سابقه خوشنامی که باشیم حق توهین را نداریم.این انقلاب متعلق به همه است و خودی و غیر خودی نداریم.
  • ۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۵:۴۵
    4 0
    ولا فعلا مثل اینکه خودی تر ها بیشتر غیرخودین! هر که دلش بیشتر می سوزه بیشتر چوب میخوره! دوره ای شده!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.