شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

انتظارات اهالی سینما از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی/۱۰

تهامی: فردی باید بر مسند ریاست سازمان سینمایی تکیه بزند که حداقل اندک تخصصی در این حوزه داشته باشد/ خلاقیت هنرمندان به دلیل مشکلات معیشتی از بین رفته است

کووروش تهامی*

سینماپرس: کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با تعیین وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فردی باید بر مسند ریاست سازمان سینمایی تکیه بزند که حداقل اندک تخصصی در این حوزه داشته باشد و فضای هنر سینما را به خوبی بشناسد و در عین حال محکم و قوی باشد و دغدغه رفع مشکلات عدیده سینما و سینماگران را داشته باشد. مدیران ما همگی به فکر میزها و پست های شان هستند و متأسفانه دغدغه ای برای بحران های جدی سینما که زندگی اغلب سینماگران را دچار تشویش کرده است ندارند.

بازیگر فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مشکل عمده سینمای ما این است که معمولاً هیچ مدیری از آن حمایت نمی کند؛ مدیران ما همگی به فکر میزها و پست های شان هستند و متأسفانه دغدغه ای برای بحران های جدی سینما که زندگی اغلب سینماگران را دچار تشویش کرده است ندارند.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که اداره سینمای کشور کار آسانی نیست و از این رو نباید هر شخصی را به واسطه رابطه هایش در این پست بسیار مهم و حساس قرار دهیم؛ بهتر است کسی که قرار است رئیس سازمان سینمایی کشور شود ضمن دارا بودن تجربه کافی در حوزه سینما تحصیلات عالیه مرتبط با این حوزه را هم داشته باشد و ضمناً خود از بدنه سینما برخاسته باشد و تنها تلاشش را برای حمایت از سینما و سینماگران بگذارد.

تهامی خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکلات سینمای ایران طی سال های اخیر بسیار زیاد شده است؛ مشکلات تولید و پخش و توزیع آثار سینمایی از یک سو و از طرف دیگر مشکلات معیشتی که منجر به خروج تعدادی از هنرمندان از کشور شد و بسیاری دیگر را خانه نشین کرد و بسیاری را هم افسرده ساخت از سوی دیگر جزو بحران ها و نکات جدی است که ریاست سازمان سینمایی باید قاطعانه  در صدد رفع آن ها برآید.

بازیگر فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» تأکید کرد: ای کاش فردی بر مسند ریاست سازمان سینمایی تکیه بزند که پیشتر برادری اش را به اهالی سینما ثابت کرده باشد!؛ این روزها اهالی سینما بیش از هر چیز نیازمند امنیت شغلی و بیمه هستند و متأسفانه هنوز هیچ یک از این دو مسأله مهم علیرغم شعارهای مدیران به نتیجه نرسیده است.

این بازیگر در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه خلاقیت هنرمندان به دلیل مشکلات معیشتی از بین رفته است اظهار داشت: زندگی یک هنرمند اگر تأمین نباشد خود به خود قوه خلاقه اش را از دست می دهد؛ مدیران سینمایی باید آگاه باشند که هنرمندان یک کارمند معمولی نیستند که صبح به صبح بتوانند در محل کارشان حاضر شوند و مانند یک ماشین اتوماتیک کار کنند. آن ها نیاز به خلق دارند و خلق کردن کار بسیار دشواری است.

بازیگر فیلم سینمایی «مریم مقدس (س)» در خاتمه این گفتگو افزود: ای کاش ریاست آینده سازمان سینمایی کشور مشاورانی کاربلد و باتجربه را به کار بگیرد که به هیچ یک از باندهای مافیایی، احزاب و جناح های سیاسی و... وابسته نباشند  و از جان و دل دغدغه رفع مشکلات سینما را داشته باشند؛ این نکته بسیار مهمی است که متأسفانه طی این سال ها ما کمتر شاهد آن بوده ایم و قطعاً اگر چنین مشاوران و مدیرانی به کار گرفته می شدند اکنون نیمی از مشکلات سینمای کشور حل شده بود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.