پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

نمایشگاه مطبوعات و سینماگران؛

پاکروان: فیلمبرداری «خانه کاغذی» ۱۰ روز دیگر به پایان می رسد/ هیچ کسی نمی تواند فروش سینمای ایران را به خودش ربط دهد

تینا پاکروان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: تینا پاکروان تهیه کننده و کارگردان سینما در رابطه با جدیدترین فعالیت های خود گفت: این روزها به عنوان بازیگر و تهیه کننده با پروژه سینمایی «خانه کاغذی» به کارگردانی مهدی صباغ زاده همکاری می کنم که فیلمبرداری آن ظرف ۱۰ روز آینده به پایان خواهد رسید و اولین رونمایی از آن قطعاً در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

کارگردان فیلم سینمایی «خانوم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در ابتدای امر قرار بود تنها به عنوان مدیرتولید در فیلم «خانه کاغذی» همکاری داشته باشم اما زمانی که متوجه شدم فیلمنامه این کار بسیار درخشان شده تمامی تلاش خود را به کار بردم تا سهم بیشتری در روند تولید این اثر سینمایی داشته باشم و به همین دلیل سکان این کشتی را در دست گرفتم و به عنوان تهیه کننده همکاری ام را با «خانه کاغذی» آغاز کردم.

وی ادامه داد: در زمان پیش تولید به هیچ عنوان قرار نبود به عنوان بازیگر در «خانه کاغذی» حضور داشته باشم اما به انتخاب آقای صباغ زاده و اصرار آقای پرستویی که بارها به من تأکید کردند حتماً خودت باید در این نقش بازی کنی و بهترین بازیگر برای ایفای این نقش هستی پذیرفتم تا نقش اصلی این فیلم را بازی کنم اما تا دقیقه ۹۰ منتظر بودم که اگر بازیگر بهتری برای ایفای این نقش پیدا شود از این سمت استعفا دهم و مسئولیت تهیه کنندگی ام را به بهترین شکل ادامه دهم.

پاکروان تأکید کرد: پروژه سینمایی «خانه کاغذی» را بهترین های سینمای ایران در کنار هم پیش می برند و بنده معتقدم که این فیلم می تواند در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر شانس زیادی برای دریافت جوایز در رشته های مختلف داشته باشد ضمن آنکه در زمان اکران نیز می تواند نظر عموم مردم را به سوی خود جلب نماید.

تهیه کننده فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» در همین رابطه خاطرنشان کرد:  من عاشق سینما هستم و خودم را محدود به حضور در یک رشته خاص نمی کنم؛ من همواره دوست دارم سینمای کشورم رشد کند و به جز رشته های فنی که متأسفانه در آن ها هیچ تخصصی ندارم در سایر رشته ها همواره فعال بوده و هستم و خواهم بود.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو پخش تیزر از شبکه های ماهواره ای در فروش سینما موثر دانست و افزود: هیچ شخصی نمی تواند فروش سینمای ایران اگر در ابتدای سال ۹۵ بین ۳تا ۱۰ برابر نسبت به سال ۹۴ شد را به دلیل عملکرد خود بداند و قطعاً این شبکه های ماهواره ای فارسی زبان بودند که باعث این اتفاق شدند. از کلیت اکران ناراضی نیستم و بسیار خرسندم که مردم با این فیلم ارتباط بسیار خوبی را برقرار کرده اند.

بازیگر فیلم سینمایی «متروپل» که این روزها فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» را در مقام کارگردان روی پرده سینماهای سراسر کشور دارد در رابطه با این اثر سینمایی گفت: «نیمه شب اتفاق افتاد» خوشبختانه احساسات همه مخاطبانش را برانگیخته می کند. رابطه عاشقانه در این فیلم درست زنده شده و عاطفه صحنه درست از آب درآمده و من بسیار خوشحالم که مردم این ارتباط را درک می کنند.

پاکروان در این رابطه ادامه داد: متأسفانه روابط عاشقانه در سینمای ایران بسیار کمرنگ شده و این مطلب بسیار بدی است. قدیم ها عشق ها پررنگ و تأثیرگذارتر بوده اند اکنون عشق ها به اس ام اس ختم شده و این باعث شده تا عشق در جامعه کمرنگ شود و از این رو نیاز است که سینما عواطف انسانی را به درستی به تصویر بکشد.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا بازی حامد بهداد در این فیلم از سریال «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری وام گرفته شده است اظهار داشت: خیر این گونه نیست؛ من قبل از ساخت این سریال تلویزیونی به آقای بهداد پیشنهاد بازی در این فیلم را داده بودم و کلاً این ۲ شخصیت با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند؛ الزاماً چون این ۲ شخصیت میکروفون در دست دارد نباید این گونه قیاس کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.