سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

تشریح روند ساخت فیلم «سلام بمبئی»/ محمدپور: نگارش فیلمنامه «دخترخیابان» و «سلام بمبئی۲» را در دست دارم

قربان محمدپور

سینماپرس: قربان محمدپور کارگردان سینما و تلویزیون که این روزها فیلم «سلام بمبئی» را روی پرده سینماها دارد گفت: استقبال مخاطبان از این اثر سینمایی ثابت کرد که «سلام بمبئی» در هر زمینه ای می تواند رکورددار سینمای ایران باشد.

محمدپور در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این اثر سینمایی داستان بسیار جذابی دارد و ضمن آنکه در خارج ایران ساخته شده و سوپراستارهای سینما و موسیقی ایران و بازیگران مطرح سینمای بالیوود در آن ایفای نقش می کنند مولفه های بسیار زیاد دیگری را در اختیار دارد که بتواند مزیدبرعلت فروش آن شود که یکی از مهمترین این مولفه ها مبحث تبلیغاتی فیلم است که طی یک سال گذشته روی آن مانور زیادی داده شده و خوشبختانه معتقدم که «سلام بمبئی» می تواند اتفاق جدیدی را در سینمای ایران رقم بزند.

محمدپور سپس در رابطه با دلیل حضور بنیامین بهادری خواننده و آهنگساز در این اثر سینمایی به عنوان یک بازیگر گفت: بعد از اینکه حضور محمدرضا گلزار در «سلام بمبئی» قطعی شد من دنبال یک اسم بزرگ دیگر بودم که بتواند هرچه بیشتر برای این فیلم سر و صدا برپا کند. «سلام بمبئی» در آن دوران توانسته بود در کشور هندوستان جریان سازی کرده و سر و صدای زیادی داشته باشد اما در ایران هنوز سر و صدای زیادی راجع به فیلم شنیده نمی شد و من در پی آن بودم که یک بمب خبری برای سینمای ایران ایجاد کنم و پس از مدت ها جستجو و مشاوره با دوستان به بنیامین رسیدم و با او وارد مذاکره شده و جلسات متعددی برگزار کردیم و خوشبختانه او نیز در این فیلم حضور پیدا کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «زبان مادری» خاطرنشان کرد: معتقدم حضور بنیامین بهادری و محمدرضا گلزار در یک اثر سینمایی به تنهایی می تواند تضمین کننده استقبال و فروش یک فیلم باشد اما خوشبختانه فیلم ما مولفه های دیگر را هم در خدمت دارد تا بتواند اقتصاد سینمای ایران را جا به جا کند و توجهات سرمایه گذاران را برای تولید آثار سینمایی این چنینی در سینمای کشور جلب نماید.

این فیلمساز در ادامه این گفتگو یادآور شد: روند شکل گیری تولید فیلم «سلام بمبئی» نیز بسیار جالب بود و یک اتفاق شرایط تولید آن را فراهم کرد. زمانی که من فیلم سینمایی «زبان مادری» را ساختم بازیگرانی از لبنان، اسپانیا و هندوستان در آن بازی کردند و بعد از تولید آن فیلم وقتی که درگیر تولید فیلم «آنچه مردان درباره زنان نمی دانند» بودم بازیگر هندی فیلمم به من پیشنهاد داد که در سینمای بالیوود مبادرت به ساخت فیلم کنم و حتی یکی از تهیه کننده های مطرح بالیوود را به من معرفی کرد و بعد از دیداری که من با این تهیه کننده داشتم قضیه بسیار جدی شد.

وی افزود: سال ها قبل من سفری به رومانی داشتم و فیلمنامه ای با عنوان «خداحافظ بخارست» را در آنجا نوشته بودم و وقتی که با تهیه کننده بالیوود صحبت کردم به این نتیجه رسیدم که آن فیلمنامه سال های دور من می تواند خوراک جذابی برای سینمای ایران و هند باشد و به همین دلیل فوراً از میان تمامی طرح ها و فیلمنامه هایی که داشتم آن فیلمنامه را پیدا کردم و قصه آن را به هندوستان تغییر دادم که در نهایت منجر به نگارش فیلمنامه «سلام بمبئی» شد و زمانی که داستان آن را با تهیه کننده هندی مطرح کردم بسیار از آن استقبال کرد و تأکید کرد که این فیلم می تواند در صورت ساخته شدن با استقبال خوبی روبرو شود.

محمدپور سپس با بیان اینکه بلافاصله پس از اتمام نگارش فیلمنامه به گردآوری اطلاعات از سینمای بالیوود مبادرت کردم اظهار داشت: من مایل بودم بدانم چه بازیگرانی از سینمای هندوستان مایل هستند در یک اثر ایرانی بازی کنند و یا بدانم سطح دستمزدهای عوامل سینمای هند در چه میزانی است و یا اینکه دریافت مجوزها در این کشور چگونه است و خلاصه اینکه چگونه باید در هندوستان یک فیلم را ساخت؛ به همین دلیل سراغ بازیگران ایرانی مقیم هندوستان رفتم و از هنرمند خوب خانم مریم ذکریا اطلاعات بسیار خوبی را دریافت کردم و ایشان مرا با دکتر علی ایرانی که پزشک «شاهرخ خان» هستند آشنا کردند و دکتر ایرانی به من کمک های شایانی کردند تا «سلام بمبئی» بتواند ساخته شود و تأکید می کنم که اگر ایشان حضور نداشتند قطعاً این اثر سینمایی به سرانجام نمی رسید.

کارگردان فیلم سینمایی «دل بی قرار» افزود: «سلام بمبئی» در زمان تولید با مشکلات زیادی مواجه بود و حساسیت های زیادی نیز روی آن وجود داشت اما من خوشحالم که بالاخره زحمات تمامی گروه به نتیجه رسید؛ «سلام بمبئی» فیلمی است که مخاطب بعد از دیدن آن از سالن سینما ناراضی بیرون نمی آید و همین برای من کافی است.

وی تأکید کرد: این فیلم از معدود فیلم هایی است که اطمینان دارم نسل جوان چند بار به سالن های سینما می روند و آن را تماشا می کنند و هر بار هم از دیدن فیلم لذت می برند.

محمدپور در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با سایر فعالیت های سینمایی خود اظهار داشت:  نگارش فیلمنامه های «دختر خیابان» و «سلام بمبئی ۲» را در دست دارم و هر دوی این پروژه ها را همزمان با هم پیش می برم. «دختر خیابان» ملودرامی اجتماعی است که نگارش فیلمنامه اش به زودی به پایان می رسد اما اولویت اصلی من ساخت فیلم «سلام بمبئی۲» است که در صورت انعقاد قرارداد با تهیه کننده و مهیا شدن شرایط به زودی جلوی دوربین می رود.

وی ادامه داد: این فیلم با موضوع توبه است و در قالب کمدی و دینی به تولید می رسد و از بازیگران هندی و ایرانی استفاده می کنیم و تقریباً می توانم بگویم که ارتباط چندانی با «سلام بمبئی» ندارد.

محمدپور در خاتمه این گفتگو از تدوین فیلم سینمایی «دخترعمو پسرعمو به کارگردانی روح انگیز شمس خبر داد و گفت: به عنوان تهیه کننده این اثر سینمایی مایل نبودم که کیفیت را فدای جشنواره فجر کنیم و از این رو تدوین و صداگذاری این اثر سینمایی را در آرامش پیش می بریم و تا پایان اسفندماه نیز کارهای فنی آن به طول خواهد انجامید و بعد از آن فیلم را به اکران می رسانیم.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سلام بمبئی» ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت میکند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند.

عوامل اصلی تولید این اثر سینمایی عبارتند از: کارگردان: قربان محمدپور، تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، نویسنده: قربان محمدپور، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، مدیر فیلمبرداری: حسن پویا، فیلمبردار: مهرداد سلیم خانی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، صداگذار: علیرضا علویان، جلوه های ویژه بصری: امیررضا معتمدی، تدوین: سهراب خسروی، طراح گریم: کامران خلج، آهنگساز:Dilshaad Shabbir Shaikh، دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: علیرضا شمس شریفی، هماهنگ کننده ایران و هند: بهروز چاهل، مشاور پروژه: فاطمه قدیری نژادیان، مشاور تهیه کننده: علی ایرانی، دستیار یک صحنه و لباس: ثنا نوروزبیگی، منشی صحنه: ساناز هرندی، عکاس: ایران انتظام. بازیگران ایرانی این فیلم:محمد رضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی، بهروزچاهل/ بازیگران هندی: Dia mirza-Gulshan grover­­­­­-Poonam dhillon-dalip tahil-simran mishrikoti

نظرات

  • فرهاد ۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۱۷:۵۱
    0 0
    از روى كدام فيلم يا "دى وى دى" آقاى قربان محمد پور مشغول نگارش دو فيلمنامه بطور همزمان هستند ؟ تمامى كارهاى ايشان از روى نسخه هاى فيلم هاى آمريكايى و سه فيلم ايرانى پيش از انقلاب نعل به نعل و مو به مو نسخه بردارى شده است ! يادمان باشد كه كارگردانى و نويسندگى شغل نيست بلكه گونه اى از تفكر در ادبيات نمايشى است و فرد مورد نظر بايد صاحب تفكر و مطالعات باشد . يك مستر شات و سه تا كلوز آپ كسى را كارگردان نمى كند .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.