یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

افخمی: «هفت» اصلا از تهیه‌کنندگان «نفس» دعوت نکرده بود/ پای مدیر شبکه در میان نیست

بهروز افخمی-برنامه هفت

صبا: شب گذشته نرگس آبیار، کارگردان فیلم سینمایی «نفس» به همراه بازیگر خردسال فیلم خود مهمان برنامه سینمایی «هفت» بود که این حضور با حواشی ای نیز روبرو شد. آبیار در بخشی از صحبت های جنجالی خود از ممانعت شخصی مدیریت شبکه سه سیما از حضور محمدحسین قاسمی، یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی «نفس» در استودیوی «هفت» گلایه کرد.

بهروز افخمی، مجری برنامه سینمایی «هفت» درباره علت ممانعت از حضور قاسمی در برنامه به خبرنگار صبا گفت: اصلا تصمیم گیری درباره ترکیب مهمانان و انتخاب موضوع برنامه در اتاق فکر «هفت» انجام می شود و پس از جمع بندی نهایی و گرفتن تائید از مدیرگروه اجتماعی شبکه، هماهنگی لازم برای دعوت از مهمانان صورت می گیرد. در جلسه تصمیم گیری مهمانان و محتوای این قسمت از برنامه، حتی اسمی از تهیه کنندگان «نفس» برده نشد، چه برسد به اینکه به عنوان مهمان برای حضور در برنامه دعوت شوند.


 وی افزود: آقای قاسمی برای همراهی با عوامل فیلم شان در پشت صحنه «هفت» حاضر شدند و تمایل به شرکت در میزگرد برنامه داشتند که طبعا امکان پذیر نبود و بنا بر تصمیم مجموعه اتاق فکر و شخص بنده، در برنامه حضور نیافتند. افخمی خاطرنشان کرد: در ساختار برنامه «هفت» بخش معرفی فیلم با نقد فیلم مجزاست. معرفی فیلم ها را بنده انجام می دهم و با کارگردان و بازیگران چهره فیلم گفتگو می کنیم تا با تبلیغ فیلم، مخاطبان را به تماشای فیلمی که به تازگی روی پرده سینماها رفته ترغیب کنیم.
 


بهروز افخمی در پاسخ به پیشینه حضور تهیه کنندگان برخی فیلم ها در میزگرد معرفی آثار در برنامه «هفت» و بطور مثال درباره فیلم «سیانور» و علت حضور سیدمحمود رضوی به عنوان تهیه کننده در برنامه گفت: این اتفاق درباره یکی دو فیلم دیگر نیز رخ داد که ما از تهیه کنندگان نیز برای حضور در برنامه دعوت کردیم. درباره آقای رضوی هم باید بگویم که او یک سرمایه گذار شخصی بوده و از سویی تهیه کننده باسابقه و مهم سینماست که سالانه چند فیلم مهم را تهیه کنندگی می کند.

 اما در فیلم «نفس» بیش از 80 درصد از هزینه این فیلم با پول دولتی تهیه شده که دو سوم سرمایه مربوط به «بنیاد مستضعفان» و باقی مربوط به دیگر ارگانها و فارابیست و دیگر تهیه کننده ها می باشد. اکنون میان دو تهیه کننده دیگر که مجموعا کمتر از 20 درصد سهم دارند، اختلافاتی پیش آمده و موجب کدورت هایی شده است. لذا باتوجه به اینکه هیچ کدام از تهیه کنندگان اهمیت وجایگاه قابل توجهی برای حضور و صحبت کردن در برنامه را ندارند، شخصا صلاح دیدم هیچ کدام از این دو تهیه کننده در برنامه شرکت نکنند. در عوض کارگردان و بازیگران فیلم «نفس» طبق روال به برنامه دعوت شدند.

افخمی ادامه داد: تنها این مورد نیست که تهیه کننده به این برنامه دعوت نشده است. تهیه کننده های دیگری هم مایل به حضور در این برنامه بودند که ما با توجه به سیاست هایمان از هنرمندان هر فیلم دعوت می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.