یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

طهماسب صلح‌جو:

سرمایه‌گذاری در شبکه نمایش خانگی به کیفیت آثار کمک می‌کند

طهماسب صلح جو*

سینماپرس: عضو هیات انتخاب بخش مسابقه ایران چهارمین جشنواره بین المللی فیلم ویدئویی یاس آثار شبکه نمایش خانگی را در جذب مخاطب موفق معرفی کرد و گفت: هنرمندان شبکه نمایش خانگی از سینمای حرفه‌ای عقب‌تر نیستند و چه‌بسا جلوتر هستند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، طهماسب صلح‌جو اظهارکرد: اعضای هئیت انتخاب این جشنواره در عرصه سینما صاحب‌نظر هستند و با حوصله و دقت کامل ۸۱ اثر را مورد بررسی قرار دارند و ارزش‌گذاری کردند.
صلح‌جو با اشاره به آثار شبکه نمایش خانگی، عنوان کرد: فیلم‌های این رسانه از سطح کیفی خوبی برخوردار هستند. وقتی آثاررا بررسی می‌کردیم، متوجه شدیم شبکه نمایش خانگی جایگاه خود را از نظر تولید و کیفیت ارتقا بخشیده‌است.
وی افزود: آثار شبکه نمایش خانگی در میان مخاطب جایگاه مطلوبی دارد ودر زمینه فروش و جذب مخاطب از سینمای حرفه‌ای عقب‌تر نیست و چه‌بسا جلوتر است.
این منتقد سینما با بیان رونق بازار شبکه نمایش خانگی، تصریح کرد: این رسانه در سال‌های اخیر بازار پررونقی را ایجاد کرده‌است. بازاری که از علاقه‌مندی مخاطب به دیدن فیلم‌ در شرایطی غیر از سینما ریشه می‌گیرد. امروز مخاطب  دوست دارد، در خانه فیلم ببیند و شبکه نمایش خانگی این فرصت را به مخاطب می‌دهد.
صلح‌جو ادامه داد: اگر آثار شبکه نمایش خانگی موفق به جذب بیشتر مخاطب شوند، رونق و سوددهی در این رسانه باعث می‌شود، سرمایه‌گذاران بیشتری به تولید فیلم در این عرصه ترغیب شوند.
این فعال سینمایی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در شبکه نمایش خانگی امکان تولید آثار با کیفیت را در این رسانه افزایش می‌دهد و بازار پر رونق و امنی را برای هنرمندان و مخاطبان ایجاد می‌کند.
صلح‌جو با اشاره به فیلمسازان جوان عرصه شبکه نمایش خانگی، گفت: اکثر افرادی که در این دوره از جشنواره آثار مطلوبی ساخته‌اند، جوان هستند. جوان‌هایی با انگیزه که به دلیل محدودیت‌های عرصه سینما و تلویزیون به این رسانه گرایش پیدا کرده‌اند.
وی افزود: در شبکه‌ نمایش خانگی فضا برای فیلمسازی بازتر است، محدودیت‌ها و مناسبات پیچیده سینما را ندارد و فیلمسازان در چنین فضایی امکان بروز خلاقیت و توانایی خود را دارند.
این عضو هیئت انتخاب ملاک را در انتخاب داوران، رای حداکثری آنها عنوان کرد و گفت: درباره همه آثار این اتفاق افتاد که همه داورها این نظر را داشتند که فیلم‌ها برای ورود به جشنواره حائز اهمیت هستند. فیلم‌ها با رای مثبت همه داورها وارد جشنواره شدند.
چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری مصطفی ابطحی از ۲۲ تا ۲۷ آذر در استان مازندران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.