دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

منافی ظاهر: نقش فروشی در سینما و تلویزیون باعث بیکاری پیشکسوتان شده است/ آقایان فکری به حال هنرمندان بکنید

منافی ظاهر

سینماپرس: فرحناز منافی ظاهر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ضمن انتقاد از شرایط به وجود آمده در سینما و تلویزیون که باعث خانه نشینی و بیکاری بخش اعظمی از هنرمندان شده است گفت: نقش فروشی در سینما و تلویزیون باعث بیکاری پیشکسوتان شده است و متأسفانه گویا هیچ یک از مدیران نیز دغدغه ای برای رفع و حل این مشکلات ندارند.

بازیگر فیلم سینمایی «چهره به چهره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً بارها برای اعتراض به این اتفاق دردناک به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کردم و در نامه های مکتوب و یا به طور شفاهی اعتراض شدید خود را به مدیران سینمایی اعلام کردم اما مسئولان به جای آنکه تدبیری برای رفع این معضلات داشته باشند اعلام کردند که مشکلات مالی باعث نقش فروشی می شود و زمانی که سرمایه گذارها بودجه ساخت یک فیلم را تقبل می کنند از فیلمسازان انتظاراتی دارند که فیلمساز ناچار به انجام آن است!

وی ادامه داد: من بارها شاهد بوده ام که جوانان علاقه مند به بازیگری برای حضور در یک اثر هزینه بسیاری کرده اند اما به هیچ نتیجه ای نرسیده اند و به دلیل نداشتن استعداد کافی نتوانسته اند در سینما ماندگار شوند؛ یکی از اتفاقات تلخی که شاهد آن بودم این بود که دختری جوان حدود ۱۰ میلیون تومان به یک تهیه کننده پرداخت کرد و آنها چند صحنه از او بازی گرفتند و در تدوین همه صحنه های بازی این شخص را حذف کردند و در واقع آن دختر جوان تمام پولش را هزینه هیچ کرده بود.

منافی ظاهر سپس خطاب به مدیران و مسئولان سینمایی و فرهنگی ابراز داشت: آقایان فکری به حال هنرمندان بکنید!؛ امروزه بسیاری از پیشکسوتان هنر در بدترین شرایط و با زحمت و دشواری بسیار روزگار می گذرانند و این وظیفه مسئولان است که تمهیداتی بیندیشند تا جلوی اتفاقات تلخ در سینما و تلویزیون گرفته شود.

بازیگر سریال «پدر سالار» تأکید کرد: ما امروزه بیش از هر چیز دیگر نیازمند وحدت در میان حرفه ای های سینما و تلویزیون هستیم تا به جای مدیران و مسئولان بی تدبیر جلوی اتفاقات دردناک در سینما و تلویزیون را بگیرند؛ یکی دیگر از اتفاقات تلخ در زمینه بازیگری اتفاقی است که برای برخی بازیگران ما رخ می دهد و آن ها برای ادامه کارشان از کشور خارج می شوند. من نیز همانند بسیاری از بازیگران از کشورها و شبکه های خارجی پیشنهاد داشتم اما هیچ وقت چنین کاری نخواهم کرد و در بدترین شرایط در کشورم خواهم ماند اما متأسفانه بسیاری از بازیگران هستند که مشکلات مالی به آنها فشار آورده و آن ها را مجبور به خروج از کشور به امید روزگاری بهتر می کند.

این هنرمند تصریح کرد: ریشه اقتصاد در کشور ما دچار مشکل و اختلال است اما از نظر من همه مشکلات را به این شرط که مدیریت خوبی به جامعه هنری حاکم باشد می توان حل کرد و نباید فراموش کنیم که هنرمندان زیر ذره بین مردم هستند و اتفاقاتی که برای آنها رخ می دهد بیش از هر چیز در جامعه نمود پیدا می کند و از این رو امیدوارم مدیران سینمایی و تلویزیونی برای حل مشکلات هنرمندان تمهیداتی فوری و اساسی بیندیشند.

بازیگر فیلم سینمایی «دختر شیرینی فروش» در بخش دیگری از این گفتگو در رابطه با فعالیت های جدید خود اظهار داشت: همانند اکثر بازیگران هم دوره ام من نیز دچار کم کاری شده ام. فیلمنامه های تکراری و از طرفی دستمزدهای کم در کنار دیگر مشکلات دست به دست هم داده تا همانند سابق در سینما و تلویزیون مشغول کار نباشم.

وی افزود: به تازگی بازی در مجموعه ای تلویزیونی با عنوان «خط ویژه» را پذیرفته ام. دلیل حضورم در این سریال فیلنامه این اثر است که به شهدا مربوط می شود و از آنجا که احترام خاصی برای شهدا قائل هستم بازی در این مجموعه را قبول کردم.

بازیگر سریال تلویزیونی «در چشم باد» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: من در فیلم ها و سریال های متفاوتی با موضوع دفاع مقدس بازی کرده ام که با توجه به ارتباطی که با خانواده شهدا دارم حضور در این نقش ها را وظیفه خود می دانم. همه ما مدیون شهدا هستیم و خوشا به سعادت شهدا که این روزهای دردناک و تلخ را در کشور و جامعه مان نمی بینند!

نظرات

  • ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۶:۵۸
    0 0
    خانم‌منافی در شرایطی که بازیگران پیش کسوت و چهره تقریبا تمام براورد یک مجموعه را برای بازی طلب میکنند کارگردان برای بقای خودش اجبارا باید باتهیه کننده تامل کند تا اثرش ساخته شود اگرچه با وجود نابازگر زحمات کارگردان مضاعف میشود مثلا من خود م‌اخیرا برای یکی از نقشهای تله فیلمم با یک بازیگر مذاکره کردم دقیقا یک سوم براوردم را به عنوان دستمزد خواست خوب حالا حداقل یک پروژه ۴ بازیگر چهره نیاز داشته باشد پس تمام پول مجموعه باید تقدیم شود حالا شما بفرمایید بقیه عوامل بای چه کنند پس اگر جذب اسپانسر بازیگر نباشد چه باید کرد ما سینمای خوبی نداریم وتا وقتی که بازیگر سالار باشد بدتر از این هم خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.