دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

در نشست خبری «کمدی انسانی» مطرح شد:

کریمی: برای بیان تلخی‌ها، چاره‌ای جز استفاده از زبان شاعرانه نداشتم

محمدهادی کریمی در نشست خبری فیلم سینمایی «کمدی انسانی»

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «کمدی انسانی»، به کارگردانی محمدهادی کریمی؛ دقایقی پیش در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «کمدی انسانی» به کارگردانی محمدهادی کریمی در برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست شجاع نوری درباره بازی خود در این فیلم گفت: همه چیز از یک تلفن آقای کریمی شروع شد در واقع دعوت به یک همراهی و همدلی برای این فیلم بود. وی بسیار صمیمانه و دوستانه پیشنهاد کار را دادند الان هم خوشحال از پذیرش این نقش هستم. 
آرمان درویس، هم درباره نحوه انتخابش در این فیلم گفت: دکتر کریمی را من سالهاست میشناسم و ایشان لطف کردند و بنده را به کار دعوت کردند. من برای سکانس هایی مثل بوکس باید تمرین می‌کردم تا باورپذیر شود بنابر این تلاش زیادی برای خوب درآوردن نقش انجام دادم.
ایلیا نصرالهی، بازیگر خردسال این فیلم در ادامه این نشست گفت: من شانسی و بخاطر چشم رنگی‌ام توسط آرمان انتخاب شدم.
محمدهادی کریمی هم طی سخنانی در این نشست گفت: کمدی انسانی نیاز به یک انگیزه داشت، شاید اینطور فیلم ها هیچگاه توصیه نشود اما تصمیم داشتم فیلمی نمایش دهم که هر آنچه میخواهیم داشته باشد ولی بهر حال بضاعت بخش خصوصی مشخص است و نکته مهم، صداقت ما در لحنمان بود.

کریمی همچنین در حالی که بغض داشت، درباره لحن فیلم هم گفت: ما از چیزی صحبت کردیم که شاید خیلی‌ها با آن همذات پنداری کنند. بهرحال برای طرح مسائل تلخ مثل شکنجه یک کودک یا ناکامی ها راهی جز زبان شعر نداشتم.

وی افزود: به نظرم ما نیاز به اسم برای شخصیت‌ها نداشتیم زیرا مخاطب را در این فیلم درگیر انسان کردیم و تنها اسامی که در فیلم دیده می شود دو اسم خاص هستند.
کریمی گفت: اسم فیلم اشاره به تراژدی‌هایی دارید که امروز در جهان ما دیگر تبدیل به کمدی شده است.

وی در پاسخ به سوال فارس درباره اینکه چرا در فیلم، نهایتا واقعیت به مجاز تبدیل می‌شود، گفت: درست است که تماشگر اول لبخند میزند اما در ادامه اتفاقاتی میفتد که خنده به زهرخند تبدیل می‌شود اما برای این که در پایان این تلخی یک امیدی هم بدهم چاره‌ای نداشتم که آن را امیدوارانه تمام کنم.

سپس کریمی درباره سکانس رینگ بوکس و تکرار آن گفت: این یک فاصله بین رخت نظام و رینگ بوکس است بخاطر اینکه ما خواستیم وی را از رینگ بوکس وارد لباس نظام کنیم. رفت و برگشت یکی از امتیازات فیلم است ما در لحظات هیجانی زندگی فلش بک یا فلش فوروارد میزنیم ضمن اینکه خدشه ای به داستان وارد نمیکند.

کارگردان «کمدی انسانی» اظهار داشت: ما در شهرک غزالی دهه چهل و پنجاه نداریم و باید فضاها و بافت را طراحی می‌کردیم که کار سختی بود به هر حال ساخت فیلم در این مقطع یکی از مشکلات سینما دراین دوره است.
بهزاد عبدی درباره موسیقی فیلم گفت: جغرافیای زمان و مکان برای ما دراین فیلم مطرح نبود و فضا دراماتیک بود.
کریمی درباره پیش بینی فروش این فیلم در گیشه هم گفت: من همیشه در حاشیه خاص تردد می کنم اما بخش دیگر فروش به این برمی گردد که ما سالن های اماده و خوب و تبلیغات داشته باشیم. من خبرهای خوشی برای افتتاح سالنهای سینما در تهران و شهرهای مختلف میشنوم و امیدوارم کمدی انسانی از شانس دیده شدن برخوردار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.