شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

ماجرای پرونده‌سازی وزیر ارشاد برای برنامه «هفت» چیست؟

برنامه هفت

وطن امروز: فراستی در برنامه پنجشنبه شب هفت از «پرونده‌سازی وزیر فرهنگ» برای او و بهروز افخمی به خاطر نقد فیلم خبر داد.

برنامه هفت به عنوان یکی از پیشروترین برنامه‌های سینمایی تلویزیون در همه این سال‌ها، توانست در ایام برگزاری جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر با نقدهای روزانه و نشست‌های سینمایی با بازیگران، کارگردانان و منتقدان شرایط مناسبی را برای اطلاع‌رسانی از جشنواره فراهم کند. به نحوی که مساله شدن سینما برای مردم در این دوره از جشنواره تا حد زیادی مدیون برنامه هفت و اجرای دقیق بهروز افخمی است. بی‌تردید در همه سال‌های روی آنتن رفتن برنامه هفت، هیچ‌گاه به این شکل و در قالب تخصصی صریح و نقادانه مباحث سینمایی مطرح نشده است.

بهروز افخمی به عنوان کارگردانی که اجرای این برنامه را برعهده دارد، سرشار از تجربیاتی است که مجریان پیشین برنامه‌های سینمایی (ونه فقط) هفت از آن بی‌بهره بودند.  همین نحوه اجرای برنامه موجب شد سینماگران بسیاری در طول این مدت، از روند این برنامه تشکر کنند و مخاطبان زیادی پای تلویزیون برای تماشای آن بنشینند. 

پنجشنبه‌شب گذشته و پس از حمله یکی، دو کارگردان به این برنامه در اختتامیه جشنواره فیلم فجر، سیروس الوند کارگردان با سابقه سینما روی آنتن تلویزیون از این برنامه تشکر کرد و گفت: «به نظرم برنامه هفت نادیده گرفته شده است. حقیقتا برنامه شما جشنواره فجر را به میان مردم برده است. قد و قواره این جشنواره اینقدر نبوده و این برنامه به رسوخ سینما و طرح و جدی شدن آن میان مردم کمک کرده و متاسفانه این مساله نادیده گرفته شده است. در مجموع خسته نباشید برای آنکه جشنواره فجر را به میان مردم بردید». 

مسعود فراستی نیز در واکنش به اظهارات وحید جلیلوند که به هفت حمله کرده بود، گفت: رفتار وی پوپولیستی و بشدت بد بود. فیلم بی‌هویت، بی‌زمان و مکان «بدون تاریخ، بدون امضا» این همه قیل و قال ندارد. فراستی در برنامه همچنین از «پرونده‌سازی وزیر فرهنگ» برای او و بهروز افخمی به خاطر نقد فیلم خبر داد.

همچنین سعید قطبی‌زاده درباره فضای ایجادشده درباره نقد گفت: متاسفانه ما گاهی برای پاسخگویی سعی می‌کنیم از منتقد دشمن بسازیم. من در این 10، 12 روزی که در برنامه # هفت بودم متوجه برخی مسائل شدم. هر چند خود در برخی موارد منتقد هفت بودم اما متوجه شدم شما اتفاقا افراد صبوری هستید. در ابتدای ویژه‌برنامه هفت برای اختتامیه جشنواره سی‌وپنجم، بهروز افخمی اعلام کرد: به‌رغم پیگیری‌ها و وعده‌ها، هیچ یک از داوران حاضر به شرکت در برنامه نشدند اما من معتقدم همچنان که داوری جشنواره سی‌وپنجم بی‌اعتبارترین داوری در سی‌وپنج دوره جشنواره بوده است. تعدادی از کارگردانان، منتقدان و سینماگران در تماس با برنامه انتقادها و اعتراضات خود را نسبت به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.