یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴

نقدی بر سریال روح الله سهرابی

رسانه ملی با پخش سریال «آرام می گیریم» آرام گرفت!

لیلا اوتادی در آرام میگیریم

سینماپرس/ جبار آذین: مجموعه خوب و بامحتوای آرام می گیریم، با رساندن شخصیت ها و زندگی های نا آرام آن ها به ساحل امن ایمان و سلامت و رستگاری، یکی از بهترین سریال های اجتماعی و خانوادگی تلویزیون را در یادها و خاطره ها نشاند.

سریال ارزشی، خانوادگی و اجتماعی «آرام می گیریم» که از همان آغاز پخش، توانست با ورود به میان خانواده ها برای خود مخاطبانی یابد و در ادامه، بینندگان میلیونی سیما را با شخصیت ها و ماجرا های زندگی آن ها همراه کند، پس از نمایش فراز و فرود باورپذیر زندگی آدم هایی از جنس انسان های جامعه امروز، و عبور از مرز ناکامی ها و نا آرامی ها، اکنون به لحظه های دلنشین و آرام زندگی آن ها رسیده است.

شخصیت سازی های نمایشی، پردازش مناسب حوادث و رخدادهای زندگی قهرمانان خاکستری سریال در قالب فیلمنامه ای سر پا و دراماتیک، در کنار نقش آفرینی و هنرنمایی گروهی از حرفه ای های سینما و تلویزیون و تصویرسازی های هنرمندانه کارگردان، این مجموعه را به عنوان، یک سریال به یادماندنی در کارنامه هنری سازندگان آن و تولیدات رسانه ملی به ثبت رسانده است.

در این مجموعه پرکشش و پرکاراکتر، مخاطب به تماشای نقش ارزش ها و ضدارزش ها در قوام و استواری انسان ها وزندگی ها و همچنین فروپاشی آدم ها وزندگی ها نشست، و با شخصیت های متعدد و گوناگون مجموعه از بیراه های کج باوری وکجروی عبور کرد و بارسیدن به مقصد و بالندگی آدم ها و ارزش ها در کنار آرام می گیریم، آرام گرفت.

این سریال که افزون بر روایت داستان موازی چند زندگی و زدودن لایه های پنهان افکار و اعمال شخصیت های خود، به همت فرهاد گلی در مقام تهیه کننده برای بیان هنری مقابله خیر و شر و ایمان و کفر و رسیدن آدم ها به قله های انسانیت و معرفت، تهیه و تولیدشده است، توانست بر خلاف آثار مشابه، بدون هرگونه تلخ نگری و سیاه نمایی، به نمایش تلخی ها و شیرینی های زندگی انسان های قصه خود و سبک زندگی ایرانی اسلامی بپردازد و کاراکترهایش را به منزلگاه بالندگی رساند.

آرام می گیریم که با هنر کارگردانی سهرابی به سامان رسیده  است، برای نخستین بار در یک سریال تلویزیونی، برگ هایی زرین از زندگی سرداران عرصه های مقاومت را با بیان و روایتی مقبول به نمایش گذاشت و به معرفی شخصیت و خدمات آن ها پرداخت که همین امر و نوآوری بر انبوه مخاطبان این سریال افزود.

مجموعه خوب و بامحتوای آرام می گیریم، با رساندن شخصیت ها و زندگی های نا آرام آن ها به ساحل امن ایمان و سلامت و رستگاری، یکی از بهترین سریال های اجتماعی و خانوادگی تلویزیون را در یادها و خاطره ها نشاند و مخاطب را هم همراه آدم های خود و رسانه ملی به آرامش دعوت کرد و آرام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.