شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۶

اسماعیلی در گفتگو با سینماپرس عنوان کرد؛

«سه بیگانه» اثری مفرح است/ جوسازی هایی فضای مجازی این فیلم را به حاشیه کشاند!

سه بیگانه

سینماپرس: حبیب اسماعیلی تهیه کننده فیلم سینمایی «سه بیگانه» همزمان با اکران این اثر سینمایی گفت: «سه بیگانه» از نظر من اثری سالم و مفرح است که می تواند برای خانواده ها جذاب باشد. این فیلم یک اثر طنز است که نقدهای اجتماعی در آن به صورت طنز مطرح می شود و از لحاظ قصه گویی نیز در این فیلم زحمات بسیاری کشیده شده است و من اعتقاد دارم مخاطبانی که با دیدن این فیلم از سالن سینما بیرون می آیند ناراضی نخواهند بود.

این تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به اینکه اکران این فیلم از اسفندماه آغاز شده و در ایام نوروز هم ادامه دار است فکر می کنم استقبال از «سه بیگانه» سیر سعودی خواهد داشت. سعی ما بر این بوده که مردم از سالن سینما راضی بیرون آیند و در این صورت است که دیدن فیلم را به اطرافیان خود پیشنهاد خواهند داد و از نظر من این بهترین تبلیغ برای هر فیلم خواهد بود که «سه بیگانه» فکر می کنم چنین امتیاز داشته باشد و مخاطبانش دیدن آن را به دیگران نیز پیشنهاد خواهند داد.

اسماعیلی سپس با بیان اینکه «سه بیگانه» دارای تیزرها، آنونس ها و در کل دارای نشانه های لازم برای جذب مخاطب است اظهار داشت: ما از حضور در جشنواره محروم بودیم و همانطور که می دانید فیلم هایی که در جشنواره اکران شده اند دارای این امتیاز هستند که پیش از اکران ۱۰ روز درباره آن ها صحبت شده و از تبلیغاتی رایگان در جشنواره استفاده کرده اند. محروم بودن ما از حضور در جشنواره باعث شده تا ما برای جذب مخاطب به تبلیغات بیشتر توجه کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پاتو زمین نذار» خاطرنشان کرد: خوشبختانه «سه بیگانه» در سینماهای خوبی اکران می شود و از نظر من این فیلم یکی از فیلم های مناسب برای اکران در ایام نوروز است. فیلم سینمایی «سه بیگانه» دارای موقعیت های طنز بسیاری است که حرف های زیادی برای گفتن دارد و فضای طنز آن به هیچ وجه مبتذل نیست و ما با وجود اینکه به موضوع خاصی در این فیلم پرداخته ایم نقدهای خط قرمزی در این فیلم نداریم.

اسماعیلی درباره حواشی پیش آمده برای این فیلم از جمله مهاجرت کارگردان «سه بیگانه» و یا شباهت یکی از کاراکترهای فیلم به حسن روحانی گفت: متأسفانه ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هر چیز دلمان می خواهد می گوییم و با رایج شدن شبکه های مجازی این فرهنگ غلط بیشتر شکل گرفته. در گذشته با توجه به اینکه تنها رسانه های مکتوب یا رسانه ملی اخبار را به مردم منتقل می داد از این حواشی تا حدودی دور بودیم اما در فضاهای مجازی برای «سه بیگانه» جوسازی هایی شد که این فیلم را به حاشیه کشاند. از طرفی با وجود اینکه نام کارگردان این فیلم از تیتراژ حذف شده شنیده ام که وی نیز از اکران این فیلم در ایران خوشحال و راضی است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه از حمید لولایی در نقش یک روحانی استفاده کرده ایم شباهت هایی بین وی و آقای روحانی به وجود آمده. خیلی ها معتقد هستند که چهره حمید لولایی به چهره آقای روحانی شبیه است. به طور مثال مهران مدیری که هنوز فیلم «سه بیگانه» را ندیده است در برنامه «دورهمی» به آقای لولایی گفته بود که اگر کسی قرار باشد نقش رئیس جمهور را بازی کند حتماً شما را انتخاب خواهد کرد. ما در انتخاب آقای لولایی هیچ قصدی نداشتیم و حتی شخصیت وی در فیلم شخصیت مثبت است و شاید با توجه به شباهت و شوخی هایی که انجام می شود خیلی ها درباره این شخصیت تعابیر متفاوتی داشته باشند اما ما به هیچ وجه قصد اهانت یا شوخی با رئیس جمهور را نداشتیم و تأکید می کنم شخصیت حمید لولایی در این فیلم نمادی از «حسن روحانی» نیست!

این تهیه کننده در ادامه اظهار داشت: فیلم دچار سانسور و ممیزی نشده و تنها چند مشکل کوچک در فیلم وجود داشت که آن ها را برطرف کردیم. خوشبختانه سوء تفاهماتی که به وجود آمده بود نیز با مراجعه به قوه قضاییه و همکاری سازمان سینمایی و معاونت نظارت و ارزشیابی حل شد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوأل که چرا نام این فیلم دچار تغییر شده است گفت: پیش از این و حتی در برخی تیزرها نام این فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» عنوان شده است اما ما ترجیح دادیم که نام این اثر را کوتاه کنیم. هیچ مشکلی در نام وجود نداشت و این تغییر نام فقط به صلاحدید ما صورت گرفت و ترجیح ما بر این بود که «سه بیگانه» اسم کوتاه تر و بهتری است.

وی در پایان اظهار داشت: از همه درخواست دارم به رشد و اعتلای سینمای ایران کمک کنند، از سینمای کشورمان باید حمایت کنیم و مسائل حاشیه ای را باید کنار گذاشت. امیدوارم سال ۱۳۹۶ سال پر باری برای مردم و سینمای ایران باشد.

گفتنی است؛ امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب‌اهری، رابعه اسکویی، شیوا خسرو مهر، علی کاظمی، کیانوش گرامی و حمید لولایی بازیگران «سه بیگانه» هستند.

این فیلم داستان سه مامور خارجی است که برای انجام عملیاتی با یک نقشه دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌های آن‌ها را به هم می‌ریزد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.