پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

با برکناری ایوبی و حضور حیدریان

شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران از خواب زمستانی بیدار شد!

شورای راهبردی سینمای ایران

سینماپرس: شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران از مدیریت جدید سازمان سینمایی خواست تا ساختار فرسوده سیستم مدیریتی سینما در عرصه‌های دولتی و صنفی تغییر دهد.

به گزارش سینماپرس، با روی کار آمدن محمد مهدی حیدریان شورای تحقیق و توسعه سینمای ایران خواستار تغییر سیستم مدیریتی در عرصه تولید و صنفی شد. متن بیانیه شورا که در اختیار سینماپرس قرار گرفت به شرح ذیل است:

به نام خداوند جان و خرد
شورای تحقیق و توسعه سینمای ایران ضمن تبریک و عرض خوش آمد به مدیریت جدید سازمان سینمایی، بر آن است که امروز سینمای ایران بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و تأمل است. تحلیل آن چه گذشته، ترسیم دقیق وضعیت کنونی و نگاه استراتژیک به افق پیش رو تنها راه حل اعتلای حرفه و علقه ی مشترک ماست.
ساختار فرسوده  سیستم مدیریتی سینما در همه عرصه های دولتی و صنفی که شاید زمانی کارآمد می نمود، اما با سرعت تغییرات و نیاز های زمانه و تکنولوژی، نیاز به بازنگری جدی دارد.
 تغییر این ساختار الزام هر گام مفروض رو به جلوست. هر انسان شریفی می تواند در این میزانسن نابجا فرسوده شود و هر نیت جدی و خیرخواهانه ای  مضمحل خواهد شد.
در کنار این، اهل هنر جدی تر از هر زمانی آفت تسلسل مشاوران تکراری نشسته برمنافع فردی را رصد و خطر انحصار را دیدبانی می کند.
هر شنونده ای باید نجواهایی که این روزها به وضوح ابراز می شود را جدی بگیرد.
شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران بارها و بر حسب وظیفه ای که بر عهده ی خود حس می کرد، پیشنهادات خود را طی نامه ها و دیدارها و بیانیه ها، شفاف در اختیار مدیریت سابق قرار داد. هرچند ناشنیده و مغفول مانده باشد، اما ثبت شده است.
به آقای دکتر ایوبی، مرد با حیا و شریفی که بنا بر عادت مألوف و قابل پیش بینی، بد بدرقه شد خسته نباشید می گوییم و حضور آقای حیدریان مدیری هوشمند و دردآشنا را مغتنم می شماریم.
راه همان است و حرف همان.
ما همچنان کنار مدیریت جدید و اهالی شریف و دلسوزان واقعی سینما باقی خواهیم ماند و در گذر از تنگناها و ساخت چشم انداز آینده، دست محمد مهدی حیدریان را خواهیم فشرد.
شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.